site.btaПроектът за медийна грамотност на „Пойнтър Институт“ Be MediaWise беше представен в София

Проектът за медийна грамотност на „Пойнтър Институт“ Be MediaWise беше представен в София
Проектът за медийна грамотност на „Пойнтър Институт“ Be MediaWise беше представен в София
снимка: Благой Кирилов, БТА

Проектът за медийна грамотност на „Пойнтър Институт“ Be MediaWise беше представен днес в София. Съвместният проект между инициативата за медийни науки MediaWise на „Пойнтър Институт“, Американския университет в България, Фондация „Заедно в час“, Mediapool.bg и Европейския център за правата на ромите цели да обхване български граждани от всички възрасти. Той беше представен от Ваня Цветкова, дизайнер на интерактивни обучения в MediaWise, “Пойнтър Институт”.

Медийната грамотност изисква колективни усилия, за да бъде ефективна, заяви тя и добави, че уменията позволяват на хората да бъдат активни в обществото. 

Медийната грамотност е важна в по-широк контекст. Ние сме тези, които успяваме да създадем устойчивост, каза Елизабет М. Алън, заместник секретар по публична дипломация и обществени въпроси в Държавния департамент на САЩ. 

Програми като тази ни помагат да направим грижата за медийната грамотност още по-добра, посочи тя и добави: „Нужна ни е подкрепата от правителствата, неправителствените организации“. 

„Институтът Пойнтер“ е изследователски център, създаден преди около 50 години в САЩ, за да помогне на журналистите и журналистиката. С нашата дейност разбираме, че уроците, които прилагат на журналистите, се предават на всеки един потребител онлайн, каза Алекс Махадеван, директор на MediaWise, "Пойнтър Институт". Държим на медийната грамотност и на тази програма, защото тя ще ни научи да използваме медийната грамотност по-добре. Важно е да умеем да разпознаваме как се манипулира информацията. В България виждаме кулминацията на работата на Пойнтер и редица други организации в борбата с дезинформацията, добави той. 

В церомонията по представянето на проекта участва и министърът на културата Кръстю Кръстев. Той благодари на САЩ за подкрепата. В съвременния свят на свързаност медийната грамотност е по-важна от всякога. В контекста на предизвикателствата, свързани с дезинформацията, темата за медийната грамотност е важна и за министерството на културата, каза той. 

Проектът Be MediaWise

Институтът за медийни изследвания „Пойнтър" започна двугодишен проект по медийна грамотност в България посредством своята инициатива за дигитална медийна грамотност MediaWise и българските си партньори. Институтът „Пойнтър" бе избран от Държавния департамент на САЩ след проектен конкурс, демонстрирайки ангажираността си и твърдата си политика към редакционната независимост, иновациите, предлагани от Института в областта на медийната грамотност, както експертизата на българските партньори по медийна грамотност. Сумата от близо 900 хил. долара безвъзмездна помощ от Държавния департамент на САЩ ще помогне на българското общество да придобие умения за откриване на невярна информация, дезинформация и да участва в информационна екосистема по безопасен, отговорен и по-внимателен начин. Българските партньори на Института „Пойнтър" включват експертни организации като „Заедно в час", Mediapool.bg и Американския университет в България.

За да достигнат до младите хора, "Пойнтър" и Американският университет в България започват с разнообразна група от студенти програмата Campus Correspondents - кореспонденти от университетския кампус. След получаване на задълбочено обучение по медийна грамотност, студентите от университета на възраст 18-22 години ще водят поредица от семинари на живо и онлайн, в които те ще образоват своите връстници как да идентифицират и проверяват бързо разпространяващо се съдържание - viral content. 

За да се подобри медийната грамотност на тийнейджърите на възраст от 14 до 18 години, Институтът за медийни изследвания „Пойнтър“ и „Заедно в час" ще създадат Тийнейджърска мрежа за проверка на фактите, която ще събере 15 тийнейджъри в дигитален нюзрум. „Заедно в час" ще избере тийнейджърите в рамките на състезателен процес и ще работи активно с тях, за да ги позиционира като „инфлуенсъри" за медийна грамотност. Тийнейджърите ще се усъвършенстват в правенето на репортажи и ще придобиват умения за писане и редактиране, като произвеждат кратки видео клипове. В тях те ще опровергават популярни твърдения, които срещат в социалните мрежи, щ предоставят съвети за медийна грамотност на своите връстници.

Като част от всеобхватната си дейност за подобряване на медийната грамотност в цяла България, Институтът за медийни изследвания „Пойнтър" и „Заедно с час" ще създадат образователни планове с уроци за учители, които ще покриват националните образователни стандарти. Плановете ще бъдат съгласувани с българските образователни стандарти, за да могат да бъдат включени в учебните програми. Те ще бъдат съставени, като се използват видеата, създадени от Тийнейджърската мрежа за проверка на факти и ще включват предложения как да се въведат актуални и релевантни теми в учебните програми.

За да достигнат до различни демографски групи в България, Mediapool и Институт медийни изследвания „Пойнтър" ще проведат присъствени семинари на различни локации в страната, за да осигурят обучения по медийна грамотност. 

/РИ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 11:10 на 23.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация