site.btaБългарски оранжерийни производители се представят на международно изложение, което се провежда в Мадрид
България се представя на 15-ото юбилейно издание на "FRUIT ATTRACTION 2023", което се провежда от 3 до 5 октомври в Мадрид, съобщиха от Българската асоциация на оранжерийните производители в България (БАПОП), които организират участието на родните производители с подкрепата на Министерството на земеделието и храните и Държавен фонд "Земеделие". Колективният щанд на страната ни е в палата 10, щанд 10G16, където продукцията си представят фирмите "Грийнс" ООД, "Дейв-2007" ЕООД, "Екофрут К и К" ЕООД, "Геосемселект" ООД, "Агро Нестум Кооп" ЕООД и ЗП Петя Нановска.
Изложението в Мадрид вече се е наложило като търговски инструмент за световния маркетинг на плодове и зеленчуци. Заради юбилейното издание на панаира, организиран от IFEMA MADRID и FEPEX, изложението се готви за най-голямото участие в своята история - с 2000 компании-изложители от 56 държави, повече от 64 000 кв. метра изложбена площ и очаквано присъствие от 90 000 професионалисти от 135 страни. "Неслучайно "FRUIT ATTRACTION 2023" е изборът на голяма част от изложителите да представят своите иновации, продукти и добавени услуги в областта на международната дистрибуция на пресните плодове и зеленчуци. Такова ще бъде и родното представяне, независимо от трудната ситуация, в която се намира оранжерийното ни производство", казва изпълнителният директор на БАПОП Теодора Кръстева.
По думите ѝ участието на БАПОП е продиктувано от желанието на членовете за разширяване на пазарите и възможността да представим българските продукти на световната сцена, като пресните краставици, домати, чушки ще са основен акцент на експозицията ни.
Според председателя на УС на БАПОП Йордан Кръстанов войната в Украйна и нейната продължителност дават своите тежки последици за световната търговия с пресни продукти – потоците от стоки се пренасочват и това поставя веригите за доставки под допълнителен натиск. "Ние го повтаряме от самото начало, но днес вече всички се убедиха в прогнозите ни, които за нашите членове са реалност. Участието ни в Мадрид предоставя не само бизнес възможности, но е и важна платформа за знания, за да надмогнем трудностите и предизвикателствата пред бранша", допълни още той.
Българските производители ще участват в дигиталния хъб на изложението "Live Connect" за земеделие. Ще се присъединят към демонстрациите на специалните щандове на Factoría Chef, където ще се състоят презентации и дегустации на продукти, създадени от известни готвачи и със съдействието на Министерството на земеделието, рибарството и храните на Испания.
/ВЙ/
news.modal.header
news.modal.text