site.btaЕнергийната агенция в Пловдив е

BOBSTH 14:16:00 12-09-2013
NZ1415BO.024
Пловдив - Енергийна агенция - проект

Енергийната агенция в Пловдив е
подпомогнала 300 енергийно
бедни семейства


Пловдив, 12 септември /Ирина Шопова, БТА/
Енергийната агенция в Пловдив е подпомогнала с енергоспестяващи
уреди 300 енергийно бедни домакинства в града по проект
ACHIEVE. Това съобщи в пресклуба на БТА в Пловдив Васил Златев -
експерт в Енергийната агенция. Проектът е общоевропейски и е за
практични и структурни мерки, които ще помогнат на европейците
да намалят енергийната бедност.
Енергийно бедните домакинства са семейства, които изпитват
затруднения, а понякога и неспособност, да си осигурят основни
енергийни нужди, обясни Златев. По думите му е парадоксален
фактът, че най-бедните хора у нас се отопляват с най-скъпата
енергия - електрическата. Причината според него е, че няма
стимули домакинствата да се отопляват например с биомаса. Няма
държавно финансиране, котлите са скъпи, газопреносната мрежа не
е добре изградена, което стимулира индиректно хората да
използват електрическа енергия, допълни Златев.
Експертите в Енергийната агенция са се свързали с тези
домакинства със съдействието на Агенцията "Социално
подпомагане"- Пловдив, и Съюза на инвалидите. Всички 300
семейства са посетени от ученици от професионалните гимназии по
електротехника и електроника и битова техника, предварително
обучени да извършват енергийни обследвания. По време на тези
посещения се анализира потреблението на домакинството на енергия
и вода и се набелязват действия, които могат да имат реален
ефект върху намаляването на консумацията, каза Златев. По думите
му в зависимост от нуждите освен съвети, хората са получили и
енерго- и водоспестяващи уреди. Предоставяните пакети съдържат
енергоспестяващи крушки, уплътнения за прозорци и аератори за
вода. Съоръженията се монтират безплатно от учениците.
Реализацията на проекта ще продължи и през следващата година, но
все още не е ясно дали ще се увеличи броят на подпомаганите
домакинства.
Във връзка с Европейската седмица на мобилността - от 16 до 22
септември, Енергийната агенция в Пловдив и търговски комплекс
организират кампания "Пазарувай с колело". В рамките на 6 дни
всеки, посетил търговския център с колело, ще може да участва в
томбола. За първите 50 пристигнали в 10.00 ч. на 15 септември,
когато се открива кампанията, ще има специални подаръци.
Централна част от инициативата е откриването на велопаркинг за
42 велосипеда пред входа на търговския център.

/НЗ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 08:55 на 19.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация