site.btaКаузите, по които "ЧЕЗ България" и "EVN България" работят, са близки до главните общонационални каузи на страната

BOBSTH 16:47:00 15-10-2013
RM1647BO.026
БТА - медийна среща - каузи на бизнеса - енергетика

Каузите, по които "ЧЕЗ България" и "EVN България" работят,
са близки до главните общонационални каузи на страната


Пловдив, 15 октомври /Екатерина Тотева, БТА/
Ръководствата на "ЧЕЗ България" и "EVN България" се обединиха
около тезата, че каузите, по които компаниите работят, са близки
до главните общонационални каузи на страната.
Вече девет години "ЧЕЗ България" инвестира в икономиката на
България, за да осигури добри условия за бизнеса, да гарантира
сигурност и качество на доставките електроенергия, каза Петър
Докладал, ръководител на "ЧЕЗ България", по време на дискусия
"Каузите на бизнеса. Икономическо развитие на регионите. Силата
на посланията на четвъртата власт" в рамките на Деветата
световна среща на българските медии, организирана от БТА.
От стъпването си на пазара у нас компанията е инвестирала
почти 1 млрд. евро в мрежата, което я нарежда сред един от най-
големите инвеститори в енергетиката, отбеляза Докладал.
Разработена е стратегия за приоритетни инвестиции в критична
инфраструктура, която се осъществява в партньорство със
Столичната община. Над 7 млн.лева са инвестирани в подмяна на
кабели в центъра на града. Следващите десет години само за София
ще са нужни 130 млн. лева, за да се осигури захранване,
отговарящо на потребностите на модерна столица, показват разчети
на компанията.
Друга кауза на компанията е свързана със социалната отговорност
по отношение на опазване на околната среда, комуникацията с
клиенти и по отношение на служителите на фирмата. По дългосрочна
програма с мерки на енергийната ефективност, грижа за околна
среда и здравословния начин на живот досега са инвестирани 600
000 лева, каза Докладал.
Той припомни, че компанията активно подкрепя кандидатурата на
София за европейска столица с редица проекти, които целят да се
направи градската среда по-приятна за живеене.
Приоритетна кауза на фирмата е и привличането на млади хора
като стажанти в компанията, както и подкрепата на образованието
на младежите. В началото на годината е започнала кампания за
подпомагане на професионалното средно образование, като по нея
са предоставени месечни стипендии на дванадесетокласници от пет
професионални гимназии в Западна България, отбеляза Докладал.
Грижата за здравословния начин на живот на деца е също сред
каузите на фирмата, която подкрепя детски спортни прояви.
Не на последно място приоритет е и енергийна ефективност, за
което от компанията отбелязаха, че България има огромни резерви.
Намалението на разходите за електричество започва със
спестяването на енергия, напомни Доклада. Той отбеляза, че за
изпълнението на тези каузи компанията разчита на медиите.
Йорг Золфелнер, ръководител на "EVN България", посочи по време
на форума, че компанията е намалила технологичните загуби от 18
процента до 11 на сто, което е равно на повече от 550
гигаватчаса годишно. Това от своя страна се равнява на годишното
потребление на Сливен, каза Йорг Золфелнер и добави, че целта
на компанията е след няколко допълнителни инвестиции виртуално
да се спестят парите на Пловдив чрез намалението на технологични
загуби.
От компанията отчетоха намаление на авариите с около 40 на
сто и събираемост от 99 процента. От миналата година в онлайн
платформа са включени 180 000 клиенти с почти 300 000
електромери и там хората автоматично могат да се информират за
потреблението си и да платят с дебитна или кредитна карта.
От дружеството напомниха, че в рамките на пет години са
инвестирани 140 млн.лева като голяма част от сумата е вложена в
нова когенерация, както и реновиране на мрежата и в
разширяването й. Реалните резултати в топлоснадбяването се
изразяват в това, че цялата енергийна система на
топлоснабдяването има пет процента по-висока ефективност. От
компанията напомниха, че през 2011 г. са отличени от Българската
агенция за инвестиции с приз инвеститор на годината в областта
на иновации. Фирмата тази година започва внедряването на нов
продукт, свързан с охлаждането на сградите през лятото или "студ
от топлоснабдяване". Нова инициатива на компанията е проект за
софтуер, който може да управлява енергийните потоци в град като
Пловдив.
Деветата световна среща на българските медии се осъществява с
подкрепата на "ЧЕЗ България", "Петрол", ARPharM, БГФармА,
Средногорие Мед Индустриален Клъстер, Мтел, КЦМ.


/РУМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 09:31 на 21.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация