site.btaСъществува негласно споразумение между училищеи семейства за прикриване на отпадащи деца,твърди експерт

BOBSTH 16:39:30 28-10-2013
RM1639BO.013
Разград - проект - отпаднали деца

Съществува негласно споразумение между училище
и семейства за прикриване на отпадащи деца,
твърди експерт


Разград, 28 октомври /Садет Кърова, БТА/
Съществува някакво негласно споразумение между училище и
семейства за прикриване на отпадащи деца. Това каза днес на
заключителна пресконфренция по проект "Училище за всяко дете"
координаторът по проекта Камен Макавеев.
Проектът бе изпълнен от асоциация "Интегро", в партньорство със
средното общообразователно училище "Кирил и Методий" в Завет и
основно училище "Ив.С. Тургенев" в Разград в четири общини на
Разградска и три от Русенска област. Основната му цел беше да се
подпомогне реинтеграцията на трайно отпаднали от училище
ученици от ромски произход от училища в общините по проекта.
Макавеев обясни, че по официална статистика броят на отпадащите
от училище непрекъснато намалява, а според наблюденията на
екипа на проекта в същото време има значителен брой деца, които
без да са отпаднали, трайно не посещават училище. Училищата,
опитвайки се да запазят субсидиите по единните разходни норми за
ученик, предпочитат да ги водят в документацията до навършване
на 16-годишна възраст, когато отпадат поради навършени години.
Родителите пък предпочитат да си затварят очите за това, че
децата им не получават качествено образование и си стоят вкъщи,
за да не загубят социалните помощи, каза той.
Като друг важен извод ръководителят на проекта изтъкна, че
расте броят на децата, които преминават от клас в клас без да
имат необходимото ниво на знания, като това с особена сила се
отнася до ромските деца, които са засегнати не само от
негативите в работата на образователната и свързаните с нея
институции, но и от предразсъдъците и пренебрежителното
отношение от страна на служителите в тези институции.
Според него, институциите отговорни за осигуряване на закрила
на децата са пасивни към проблемите на ромските деца, като това
се обяснява с "наличието на културни различия", "специфика на
етноса" или просто невъзможност за "справяне" с ромските
семейства.
Финансирането на проекта "Училище за всяко дете" е в размер
над 170 хил. лв., осигурени от Оперативна програма "Развитие на
човешките ресурси", съфинансирана от Европейския социален фонд
на ЕС. В рамките на проекта са идентифицирани 212 случая на
отпаднали и застрашени от отпадане деца, обясни Макавеев. От
всички случаи, които отговарят на изискванията на схемата са 85
деца. За 40 деца са били разработени индивидуални учебни планове
за наваксване на пропуски в обучението, а в училище в края на
проекта са били реинтегрирани 46 ученици в различни класове и
форми на обучение.

/РУМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 08:27 на 21.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация