site.btaИзграждането на Западната дъга на Околовръстния път и Северната тангента обсъждаха кметът на София и председателят на АПИ

BOBSTH 14:49:30 10-01-2014
MH1448BO.035
София - АПИ - инфраструктурни проекти

Изграждането на Западната дъга на Околовръстния път
и Северната тангента обсъждаха кметът на
София и председателят на АПИ


София, 10 януари /София Господинова, БТА/
Изграждането на Западната дъга на Околовръстния път и
Северната скоростна тангента са обсъдили днес кметът на
София Йорданка Фандъкова и председателят на УС на Агенция "Пътна
инфраструктура" Стефан Чайков на среща в Столичната община,
съобщават от там.
Фандъкова е посочила, че общината е разработила идейните
проекти и е извършила градоустройствените процедури по
одобряването на плановете.
Инж. Стефан Чайков е информирал кмета на София, че е получено
уведомление от ЕК, че апликационната форма за проекта Западна
дъга на Софийския околовръстен път е определена за допустима.
Строителството на първия участък, който се изпълнява в момента
по договор трябва да приключи през юли. Неговата дължина е 3,009
км.
За втория участък - от р. Какач до Северната скоростна
тангента, процедурата за избор на строител е прекратена в края
на септември миналата година. Решението за прекратяването й е
обжалвано пред Комисията за защита на конкуренцията и ВАС.
Заседанието на ВАС е насрочено за края на януари.
Западната дъга на Софийския околовръстен път е продължение
на автомагистрала "Люлин" и е част от коридор номер 4 на
трансевропейската транспортна мрежа, който свързва Видин с
Кулата.
Чайков е информирал столичния кмет, че до края на януари
предстои да подпише договора за изграждане на Северната
скоростна тангента. Дължината на отсечката е 16.54 км.
Строителните дейности ще започнат през пролетта и трябва да
приключат до края на 2015 година. Проектът ще се финансира от ОП
"Регионално развитие". В момента АПИ подготвя документите за
подписване на договора с консорциум "ХПВС-ССТ". Стойността му е
149 999 999 лв. без ДДС.
Северната скоростна тангента е обект от изключително
значение за София и страната, тъй като в нея се пресичат едни от
най-важните пътни връзки на страната - АМ "Тракия", "Хемус",
"Люлин" и пътят София - Калотина. Предвижда се изграждането на
19 съоръжения, три големи пътни възела.
На срещата в Столичната община Фандъкова и Чайков са решили
с цел по-добра координация между институциите да бъде създадена
работна група с експерти от общината и АПИ, която да следи за
изпълнението на големите и важни за столицата пътни
инфрастурктурни проекти.

/МХ/



news.modal.header

news.modal.text

Към 20:23 на 19.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация