site.btaУспешните медии днес следват непрекъснато новите технологии, но без да се отклоняват от журналистическите принципи

BOBSTH 16:34:31 19-05-2016
IS1633BO.026
Прага - БТА - медийна среща - дигитално съдържание

Успешните медии днес следват непрекъснато новите технологии, но без да се отклоняват от журналистическите принципи



Прага, 19 май /Десимира Миткова, БТА/
Непрекъснатото адаптиране към новите технологии, но без отклоняване от основните журналистически принципи, е начинът медиите да бъдат успешни в днешно време. Тази констатация беше направена на панел "Digital first", или как да печелим от съдържание и социални мрежи, в рамките на Дванадесетата световна среща на българските медии, организирана от БТА и АБМС в Прага.


На форума бяха представени данни, според които през 2016 г. приходите от дигитална реклама се изравняват с тези, инвестирани в телевизията, която досега заемаше челна позиция. Увеличава се и времето, което потребителите прекарват пред мобилните екрани, а също така и парите, които харчат през мобилни устройства. Видео клиповете пък се оформят като все по-предпочитана форма за гледане и споделяне на съдържание онлайн.
Спас Сливков, изпълнителен директор на платформата за онлайн обяви OLX, посочи, че през април миналата година около 26,5 процента от посещенията на сайта идват от мобилни устройства, през март 2016 г. - вече са 52 на сто, а прогнозите за март догодина са този ръст да достигне 66 процента.
Той представи новата инициатива "Upgrade България" на OLX, която предстои да бъде официално обявена на 5 юни в София. Тя включва уебинари, събития по региони, различни програми и партньорства, представяне на изобилието от данни и статистика, с които платформата разполага.
Сливков отбеляза още, че част от посещенията на OLX идват извън България, като по техните наблюдения българите в чужбина инвестират най-често в недвижими имоти и точно към тези обяви проявяват най-силен интерес сънародниците ни зад граница.
Три начина за привличане на внимание - текст, картина и видео, открои Фисник Абраши, директор "Новини" за Централна и Източна Европа на Асошиейтед прес. Ключът към успеха, който агенцията постига от основаването си, по думите му се крие в това, че тя непрекъснато се променя, следвайки новите технологии. Ние сме едни от пионерите, които започнаха да изпращат информация, заснета с дрон, посочи Абраши, но подчерта важността на всичко ново, което се въвежда, да бъде легално и законно. Според него пътят, който всяка медия трябва да извърви, е да прегърне новите технологии, но без да забравя основите на журналистическата професия - да работи честно и в полза на хората.
Фисник Абраши отбеляза, че макар технологиите, да диктуват правилата, все пак качественото съдържание винаги ще бъде водещо, а историята, която искаме да разкажем, е най-ценна и съществена. Ние може да излъжем дигиталните платформи, но ако посланието не е истинско, то няма да бъде гледано, заяви той.
Веселин Вачков, директор на чешката медийна група "Лидове новини", коментира, че може да бъде опасно медиите да се променят прекалено бързо, без оглед на аудиторията си. Стигнахме до извода, че едно от малкото неща, за които читателите са готови да платят в интернет, е образование, което пък добре се комбинира с традиционните брандове на вестниците, посочи той. Затова неговата медийна група е започнала поредица от образователни сериали, или курсове - по английски език, чешки, исторически, за кандидат-гимназисти, за промените в образователния кодекс. Един курс може да бъде купен в класическото издание, а с разширяването на платформите - и дигитално, като има и аудиоверсия. Ето това е преимущество, което във вестника не можем да сложим, но чрез интернет успяваме, отбеляза той. Реакцията на читателите е изключително позитивна, това доведе до повишаване на тиражите и приходите, добави Вачков и също подчерта, че в основата стои предлаганото съдържание да бъде качествено.
Генералният директор на румънската агенция "Аджерпрес" Александру Джибой акцентира, че за да бъде успешна една медия, тя трябва да бъде разпознаваема, а работещите в нея да могат да я презентират добре. "Не може да кажем, че технологиите са успеха към всичко. Не вярвам в генералните решения, нито пък, че един човек ще дойде и ще каже как се прави. Смятам, че всяка медия има да извърви свой собствен път, основан на спецификите на собствената си аудитория", коментира той.
Дванадесетата световна среща на българските медии се осъществява с подкрепата на "ЧЕЗ България", "Виваком", "Софарма", "Аурубис България". ДМ
/ИС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 00:20 на 23.01.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация