site.bta"Кауфланд" се стреми да постигне нулеви емисии на парникови газове по цялата верига на доставки до 2050 г.
Като един от водещите европейски ритейлъри, веригата магазини "Кауфланд" (Kaufland) се стреми да постигне нулеви емисии на парникови газове по цялата верига на доставки до 2050 г., съобщиха от компанията.
Това е поредният ангажимент, който компанията поема като част от своята климатична стратегия. В нея е заложена и целта до 2030 г. да бъдат намалени с 80 на сто оперативните емисии на парниковите газове в сравнение с 2019 г., като към момента "Кауфланд" у нас е със съвсем близък до целта резултат - 78 процента.
С тази амбициозна заявка за "пълна въглеродна неутралност" или "нулеви" емисии до 2050 г. компанията ускорява темпото и определя задължителна пътна карта, която включва цялата верига на стойността.
"За да постигнем тази нова цел, ние ще подкрепим нашите доставчици чрез специално разработена платформа, като им предоставяме информационни материали и организираме специализирани събития, които да им помогнат да оценят своя въглероден отпечатък и да си поставят собствени климатични цели. По-голямата част от емисиите на парникови газове не се генерират в магазините, а във вертикалните и хоризонтални вериги за създаване на стойност, като например отглеждането, производството, транспортирането и използването и третирането в края на жизнения цикъл на продаваните продукти. По тези вериги на стойността все още има огромен потенциал за оптимизации, който искаме да освободим заедно", коментира Кремена Георгиева, мениджър "Корпоративна социална отговорност" в "Кауфланд България", цитирана в съобщението.
По думите й постигането на нулево нетно потребление до 2050 г. е амбициозна задача, но "ние ще се справим с нея заедно". Компанията си е поставила за цел до 2034 г. да намали с 42,4 на сто емисиите, генерирани по време на отглеждането на продуктите и с 35 процента емисиите, генерирани по време на обработката, транспортирането до употребата и рециклирането.
/ВЙ/
news.modal.header
news.modal.text