site.btaДолната камара на френския парламент гласува законопроект за ограничаване на бързата мода

Долната камара на френския парламент гласува законопроект за ограничаване на бързата мода
Долната камара на френския парламент гласува законопроект за ограничаване на бързата мода
Снимка: AP/Richard Drew

Новаторски законопроект за ограничаване на необузданото темпо на бързата мода спечели единодушно одобрение в Националното събрание (долната камара на парламента) във Франция, превръщайки страната в една от първите в света, заели се да ограничат притока на евтини, масово произвеждани облекла, с произход предимно от Китай, съобщи Асошиейтед прес.

Модната индустрия е сред най-големите производители на емисии на парникови газове. Франция се стреми да намали привлекателността на артикулите от бързата мода, което се случва за първи път, и по този начин да помогне за ограничаване на замърсяването.

Тази седмица всички членове на Националното събрание единодушно одобриха законопроекта, проправяйки пътя му към Сената (горна камара на парламента), където трябва да бъде разгледан, преди да се превърне в закон.

Министърът на екологичния преход Кристоф Бешю приветства гласуването и го определи като историческа стъпка към овладяване на "излишъците" от бързата мода. Законопроектът ще въведе строги мерки, включително забрана на рекламата на най-евтините текстилни материи и налагане на екологична такса върху подобни продукти.

Законопроектът е специално насочен към гигантите в бързата мода, като призовава компаниите да разкриват въздействието на техните продукти върху околната среда. Ходът се стреми да насочи индустрията към по-устойчиви практики, насърчавайки прозрачността и отчетността.

Това е мярка, която насърчава опазването на околната среда и има за цел да защити френската модна индустрия.

Известни френски луксозни марки като "Луи Вюитон" (Louis Vuitton), "Шанел" (Chanel) и Ел Ве Ем Аш (LVMH) страдат от ожесточената конкуренция от търговци на дребно на бърза мода като "Зара" (Zara), "Ейч енд Ем" (H&M) и нововъзникващите китайски компании като "Шейн" (Shein) и "Тему" (Temu).

Производители като "Шейн" обаче се противопоставиха на критиките, като твърдят, че техният бизнес модел, макар и бърз, ефективно поддържа дела на непродадените облекла много нисък. Това допринася за намаляване на отпадъците, смятат те.

"Бързата мода" е измислена от в. "Ню Йорк таймс" в началото на 90-те години на миналия век, за да опише мисията на "Зара" само за 15 дни една дреха да премине от етапа на проектиране до продажбата й в магазините.

/СС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 03:16 на 23.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация