site.btaГерманското подразделение на "Грийнпийс" съди Фолксваген заради въглеродните емисии
ZB 12:39:01 09-11-2021
ES1236ZB.018
Германия - автомобилостроене Ц околна среда
Германското подразделение на "Грийнпийс"
съди Фолксваген
заради въглеродните емисии
Берлин, 9 ноември /БТА/
Екоактивистката Клара Майер и ръководителите на германското подразделение на "Грийнпийс" са завели дело срещу Фолскваген (Volkswagen) в местен съд, обвинявайки автомобилостроителя, че не e изпълнил своята част в борбата с климатичните промени. Това съобщи днес неправителствената организация, цитирана от Ройтерс.
Преди да заведат иска, ищците са дали осем седмици на Фолксваген, за да вземе под внимание исканията им, които включват спиране на производството за двигатели с вътрешно горене до 2030 година и намаляване на въглеродните емисии с поне 65 процента спрямо равнищата от 2018 година.
Фолксваген не отговори веднага на молбата за коментар. Компанията обяви, че не смята завеждането на дела срещу отделни фирми за адекватно решение за решаване на казуси с широко обществено значение.
Фолскваген през 2018 година вече ясно се ангажира с целите на Парижкото споразумение и има най-амбициозната стратегия за електрификация, инвестирайки 35 милиарда евро в електромобилност до 2025 година, каза говорител на автомобилостроителя през септември, когато "Грийнпийс" постави исканията си.
Подобен съдебен иск бе заведен в края на септември от шефовете на германската екологична организация "Дойче Умвелтилфе" (Deutsche Umwelthilfe) срещу Бе Ем Ве (BMW) и Даймлер (Daimler). Тогава двете компании също отхвърлиха исканията да спрат производството на автомобили, използващи изкопаеми горива, до 2030 година и да ограничат преди това въглеродните емисии.
Съдебните дела се основават на два предишни случая, свързани с климата: германско постановление от май 2020 година, гласящо, че страната не е в състояние да защити идните поколения от последствията от климатичните промени и нидерландско постановление от същия месец, с което се нарежда на петролната компания Шел (Shell) да намали емисиите си. Тогава за първи път от частна компания бе потърсена отговорност за влиянието, което оказва върху климата, отбелязва Ройтерс. /Галя Горнишка/
/ЕС/
ES1236ZB.018
Германия - автомобилостроене Ц околна среда
Германското подразделение на "Грийнпийс"
съди Фолксваген
заради въглеродните емисии
Берлин, 9 ноември /БТА/
Екоактивистката Клара Майер и ръководителите на германското подразделение на "Грийнпийс" са завели дело срещу Фолскваген (Volkswagen) в местен съд, обвинявайки автомобилостроителя, че не e изпълнил своята част в борбата с климатичните промени. Това съобщи днес неправителствената организация, цитирана от Ройтерс.
Преди да заведат иска, ищците са дали осем седмици на Фолксваген, за да вземе под внимание исканията им, които включват спиране на производството за двигатели с вътрешно горене до 2030 година и намаляване на въглеродните емисии с поне 65 процента спрямо равнищата от 2018 година.
Фолксваген не отговори веднага на молбата за коментар. Компанията обяви, че не смята завеждането на дела срещу отделни фирми за адекватно решение за решаване на казуси с широко обществено значение.
Фолскваген през 2018 година вече ясно се ангажира с целите на Парижкото споразумение и има най-амбициозната стратегия за електрификация, инвестирайки 35 милиарда евро в електромобилност до 2025 година, каза говорител на автомобилостроителя през септември, когато "Грийнпийс" постави исканията си.
Подобен съдебен иск бе заведен в края на септември от шефовете на германската екологична организация "Дойче Умвелтилфе" (Deutsche Umwelthilfe) срещу Бе Ем Ве (BMW) и Даймлер (Daimler). Тогава двете компании също отхвърлиха исканията да спрат производството на автомобили, използващи изкопаеми горива, до 2030 година и да ограничат преди това въглеродните емисии.
Съдебните дела се основават на два предишни случая, свързани с климата: германско постановление от май 2020 година, гласящо, че страната не е в състояние да защити идните поколения от последствията от климатичните промени и нидерландско постановление от същия месец, с което се нарежда на петролната компания Шел (Shell) да намали емисиите си. Тогава за първи път от частна компания бе потърсена отговорност за влиянието, което оказва върху климата, отбелязва Ройтерс. /Галя Горнишка/
/ЕС/
news.modal.header
news.modal.text