site.btaБългария е третата страна в семейството на Кауфланд, внедрила за използване сгъваеми метални палети
ZB 14:43:01 25-11-2021
ZM1440ZB.002
с. Стряма - логистика - Кауфланд - екология
България е третата страна в семейството на Кауфланд,
внедрила за използване сгъваеми метални палети
с. Стряма, 25 ноември /Таня Благова, БТА/
България е третата страна в семейството на Кауфланд, внедрила за използване сгъваеми метални палети /СМП/. Това каза по време на "Логистичен ден с Kaufland България" Емил Димитров, ръководител направление "Логистика". Другите две държави са Германия и Словакия.
Сгъваемите метални палети имат размерите на стандартния европалет - 120 см дължина и 80 см ширина с две сгъваеми метални страни. Формата на палета дава възможност за облекчаване работата на служителите и с внедряването им се използва 50 процента по-малко фолио, по този начин спестяваме 250 тона фолио на година, което е още една допълнителна придобивка за опазването на околната среда с този вид палет, посочи Димитров. СМП дава възможност върху него да се постави втори, така се изпълва целия обем на товарния отсег на камионите, изпращани към филиалите. С използването им се правят по-малко курсове за зареждане на магазините и също така се допринася за опазването на околната среда. Сгъваемият палет може да се използва много повече от 10 години, каза Емил Димитров и добави, че инвестицията за внедряването на СМП е 4,8 млн. лева.
Логистичният център на компанията е разположен в с. Стряма, индустриална зона Раковски. Тази година компанията чества 15 години от откриването на първият филиал /през 2006 г./, а година по-рано, през 2005-а, е открита и логистичната база. Към момента тя включва две сгради, като цялостната инвестицията за логистичния център е 233 млн. лева. През 2019-а е построена нова сграда за нехранителни стоки, която е на стойност 64 млн. лева. Общо покритите площи в логистичния център са 80 000 + 32 000 кв.м, има 53 нови товарачни рампи, както и паркинг за 100 товарни автомобила. Това е работно място за 600 човека, като компанията непрекъснато инвестира в проекти за повишаване качеството на живот на служителите си, посочи Димитров, като допълнително здравно осигуряване, спортни карти, безплатен транспорт, разнообразно и здравословно хранене, спортни площадки за футбол и баскетбол и др. Дневно в логистичния център доставят стока 300 камиона, а около празничните дни стигат до 500. Комисионираните палети, които излизат към филиалите, са 1,3 млн. Компанията има в страната 60 супермаркета, като до края на годината предстои и откриването на 61-я в Петрич.
По време на събитието бяха представени иновативни решения и проекти, както и предприетите мерки в логистичната дейност, свързани не само с оптимизация на логистичните процеси, но и насочени към подкрепа за опазването на околната среда, които са в контекста на цялостната политика за устойчиво развитие.
Kaufland България използва CNG камиони (задвижвани със сгъстен природен газ - бел. ред.) при транспортирането на стоките до хипермаркетите, като така се подкрепя зелената логистика, от 2018 г. е започнало използването на първия CNG камион в дружеството в България. Над 90 процента от транспорта от логистичния център към филиалите е с камиони на CNG гориво и по този начин се намаляват въглеродните емисии. Един CNG камион произвежда 20 тона по-малко въглеродни емисии на година, посочи Мирослав Самуилов от фирма за производство на екологичен "зелен" транспорт. Този вид транспортни средства са много по-екологични, като един Evro 6 камион има 90 процента по-малко азотен диоксид и неметанови въглеводороди, твърдите частици са 95 процента по-малко, а метанът е с 80 процента по-малко в изпусканите вредни емисии, освен това фоновият шум също е два пъти /50 процента/ по-малко. Ако използваното гориво е биометан, то камионът е 6 пъти по-екологичен, добави Самуилов.
Kaufland България използва също така сгъваеми каси /касетки/ за многократна употреба /СКМУ/ за пренасяне на плодове и зеленчуци, като по този начин опаковката не засяга свежестта на стоката. Тя не се мачка и стига в перфектно състояние до клиентите, а при обратното транспортиране на касите се пести 86 процента обем. Това помага за по-малко курсове от филиалите към базата и по този начин допълнително се пестят въглеродни емисии, като за миналата година са спестени 1135 тона вредни емисии и са направени 3 359 000 оборота на СКМУ, каза още Емил Димитров.
/ЦМ/
ZM1440ZB.002
с. Стряма - логистика - Кауфланд - екология
България е третата страна в семейството на Кауфланд,
внедрила за използване сгъваеми метални палети
с. Стряма, 25 ноември /Таня Благова, БТА/
България е третата страна в семейството на Кауфланд, внедрила за използване сгъваеми метални палети /СМП/. Това каза по време на "Логистичен ден с Kaufland България" Емил Димитров, ръководител направление "Логистика". Другите две държави са Германия и Словакия.
Сгъваемите метални палети имат размерите на стандартния европалет - 120 см дължина и 80 см ширина с две сгъваеми метални страни. Формата на палета дава възможност за облекчаване работата на служителите и с внедряването им се използва 50 процента по-малко фолио, по този начин спестяваме 250 тона фолио на година, което е още една допълнителна придобивка за опазването на околната среда с този вид палет, посочи Димитров. СМП дава възможност върху него да се постави втори, така се изпълва целия обем на товарния отсег на камионите, изпращани към филиалите. С използването им се правят по-малко курсове за зареждане на магазините и също така се допринася за опазването на околната среда. Сгъваемият палет може да се използва много повече от 10 години, каза Емил Димитров и добави, че инвестицията за внедряването на СМП е 4,8 млн. лева.
Логистичният център на компанията е разположен в с. Стряма, индустриална зона Раковски. Тази година компанията чества 15 години от откриването на първият филиал /през 2006 г./, а година по-рано, през 2005-а, е открита и логистичната база. Към момента тя включва две сгради, като цялостната инвестицията за логистичния център е 233 млн. лева. През 2019-а е построена нова сграда за нехранителни стоки, която е на стойност 64 млн. лева. Общо покритите площи в логистичния център са 80 000 + 32 000 кв.м, има 53 нови товарачни рампи, както и паркинг за 100 товарни автомобила. Това е работно място за 600 човека, като компанията непрекъснато инвестира в проекти за повишаване качеството на живот на служителите си, посочи Димитров, като допълнително здравно осигуряване, спортни карти, безплатен транспорт, разнообразно и здравословно хранене, спортни площадки за футбол и баскетбол и др. Дневно в логистичния център доставят стока 300 камиона, а около празничните дни стигат до 500. Комисионираните палети, които излизат към филиалите, са 1,3 млн. Компанията има в страната 60 супермаркета, като до края на годината предстои и откриването на 61-я в Петрич.
По време на събитието бяха представени иновативни решения и проекти, както и предприетите мерки в логистичната дейност, свързани не само с оптимизация на логистичните процеси, но и насочени към подкрепа за опазването на околната среда, които са в контекста на цялостната политика за устойчиво развитие.
Kaufland България използва CNG камиони (задвижвани със сгъстен природен газ - бел. ред.) при транспортирането на стоките до хипермаркетите, като така се подкрепя зелената логистика, от 2018 г. е започнало използването на първия CNG камион в дружеството в България. Над 90 процента от транспорта от логистичния център към филиалите е с камиони на CNG гориво и по този начин се намаляват въглеродните емисии. Един CNG камион произвежда 20 тона по-малко въглеродни емисии на година, посочи Мирослав Самуилов от фирма за производство на екологичен "зелен" транспорт. Този вид транспортни средства са много по-екологични, като един Evro 6 камион има 90 процента по-малко азотен диоксид и неметанови въглеводороди, твърдите частици са 95 процента по-малко, а метанът е с 80 процента по-малко в изпусканите вредни емисии, освен това фоновият шум също е два пъти /50 процента/ по-малко. Ако използваното гориво е биометан, то камионът е 6 пъти по-екологичен, добави Самуилов.
Kaufland България използва също така сгъваеми каси /касетки/ за многократна употреба /СКМУ/ за пренасяне на плодове и зеленчуци, като по този начин опаковката не засяга свежестта на стоката. Тя не се мачка и стига в перфектно състояние до клиентите, а при обратното транспортиране на касите се пести 86 процента обем. Това помага за по-малко курсове от филиалите към базата и по този начин допълнително се пестят въглеродни емисии, като за миналата година са спестени 1135 тона вредни емисии и са направени 3 359 000 оборота на СКМУ, каза още Емил Димитров.
/ЦМ/
news.modal.header
news.modal.text