site.btaКитай с петгодишен зелен план за развитие на промишлените сектори и високоскоростна жп линия до Лаос

ZB 00:19:31 04-12-2021
ZM0016ZB.001
Китай - промишленост - екология - жп транспорт

Китай с петгодишен зелен план за развитие на промишлените сектори
и високоскоростна жп линия до Лаос


Пекин/Виентян, 4 декември /БТА/
Министерството на промишлеността и информационните технологии на Китай представи петгодишен план, насочен към екологосъобразно развитие на промишлените сектори, поемайки ангажимент да намали въглеродните емисии и замърсителите и да насърчи нововъзникващите индустрии, така че да бъде изпълнена целта за въглероден пик до 2030 година, предаде Ройтерс.
Най-големият емитент на парникови газове в света се стреми да доведе своите въглеродни емисии до пик до 2030 година и да стане въглеродно неутрален до 2060 година.
Ведомството потвърди целите на страната до 2025 година да понижи емисиите си на въглероден диоксид с 18 процента, а енергийната интензивност - с 13,5 процента, според плана за периода 2021-2025 година.
Министерството освен това заяви, че ще контролира стриктно мощностите в производството на стомана, цимент, алуминий и други сектори.
Ще бъде увеличено потреблението на чиста енергия и ще бъде стимулирано използването на водородна енергия, биогорива и горива, получени от отпадъци в стоманодобивната, циментовата, химическата и други индустрии.
Планът също така цели да насърчи "рационалната" експлоатация на минерални ресурси като желязна руда и цветни метали и да развие използването на рециклирани източници, обяви вчера китайското промишлено министерство.
Междувременно в петък официално бе открита високоскоростна железопътна линия за 6 милиарда долара, свързваща Китай с югоизточния му съсед Лаос. Събитието бе определено като крайъгълен камък в амбициозния инфраструктурен план на Пекин "Един пояс, един път".
Китайският президент Си Цзинпин и неговият лаоски колега Тонглун Сисулит присъстваха на виртуална церемония за отбелязване на първите пътувания по линията, която се простира от югозападния китайски град Кунмин до столицата на Лаос - Виентян.
Китай, който държи 70-процентов дял в проекта за съвместно дружество, подписан през 2015 година, се надява 1000-километровата линия в крайна сметка да бъде продължена през Тайланд и Малайзия
до Сингапур.
На видеосреща между двамата лидери по-рано през деня Си отбеляза, че страните се намират на "нова историческа отправна точка".
Икономисти обаче предупредиха, че железопътният проект може да затрудни комунистически Лаос, една от най-бедните страни в Азия, да погаси на външния си дълг, голяма част от който дължи на Китай. /Цветомира Маринова/
/ЦМ/



news.modal.header

news.modal.text

Към 21:16 на 22.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация