Българско корабостроене

Българско корабостроене
На 4 ноември 1881 г. във Флотския арсенал е построен и пуснат на вода първият български метален кораб „Бот 1“, с което се поставя началото на българското корабостроене. Корабът е с дължина 16 метра, широчина 3 метра и водоизместимост 60 тона. Това е послужило като основание през 1993 г., въпреки че Флотският арсенал няма нищо общо с Пристанищна работилница в Русе (предшественик на Русенската корабостроителница), датата 4 ноември да бъде обявена за професионален празник на русенските корабостроители.
На снимката: Русе (20 февруари 1989) Историческият кораб "Радецки" се намира в Русенския корабостроителен завод, където на всеки четири години се извършва ремонт на кораба. В настоящия ремонт парният двигател на кораба ще бъде заменен с дизелов и "Радецки" ще се превърне в плаващ музей. Пресфото-БТА, снимка :Алексей Димитров/архив
Абонирайте се
Влезте във Вашата БТА
На снимката: Русе (20 февруари 1989) Историческият кораб "Радецки" се намира в Русенския корабостроителен завод, където на всеки четири години се извършва ремонт на кораба. В настоящия ремонт парният двигател на кораба ще бъде заменен с дизелов и "Радецки" ще се превърне в плаващ музей. Пресфото-БТА, снимка :Алексей Димитров/архив
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимка
Моля потвърдете изтеглянето на снимката/ите
