site.btaДеца от подготвителна група на Българското училище "Звънче" в Сътън отбелязаха Тодоровден

Деца от подготвителна група на Българското училище "Звънче" в Сътън отбелязаха Тодоровден
Деца от подготвителна група на Българското училище "Звънче" в Сътън отбелязаха Тодоровден
Снимка: Българско училище "Звънче" в Лондон, Великобритания/ Фейсбук

Деца от подготвителна група на Българското училище „Звънче“ в Лондон с филиал в Сътън отбелязаха християнския празник Тодоровден с „надбягване с кончета“. Това съобщават от образователното средище с публикация в своята официална Фейсбук страница.

Най-малките възпитаници на Българското училище „Звънче“ се запознаха с традициите и обичаите, с които българският народ свързва празника Тодоровден и научиха, че „според народните вярвания, в деня, в който отдаваме почит на свети Теодор Тирон, самият той някога е обикалял полетата, яздейки своя кон и събличал деветте си кожуха, започвайки да се моли за по-скорошно лято“.

От образователната институция споделят още, че конните надбягвания, които са характерни за Тодоровден, са „символично пресъздадени от децата с помощта на кончета играчки, които те яздиха из класната стая, организирайки си състезания“.

Както БТА писа, Българското училище „Звънче“ отваря врати през 2008 г. и в него се провежда обучение по български език и литература, история и география на България за ученици от първи до дванадесети клас, както и по български език за децата от предучилищна възраст. Училището организира и разнообразни извънкласни дейности, сред които Детски народен хор, Танцов ансамбъл „Звънче“, Литературен клуб „БългарЧЕТА“, клуб по изобразително изкуство и школа по балет.

/ИКВ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 02:04 на 28.04.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация