site.btaСалон за съвременна българска литература за деца и юноши се състоя в Брунате и Милано, Италия

Салон за съвременна българска литература за деца и юноши се състоя в Брунате и Милано, Италия
Салон за съвременна българска литература за деца и юноши се състоя в Брунате и Милано, Италия
Снимка: Българско училище „Пейо Яворов“ в Милано, Италия

Салон за съвременна българска литература за деца и юноши се състоя в два последователни дни в Брунате и Милано, Италия. Събитието събра български автори, сред които Здравка Евтимова, Иван Раденков, Милен Хальов, Слави Стоев, Цвета Бресничка и Зарина Василева. Това съобщи във Фейсбук страницата си Българското училище „Пейо Яворов“, което домакинства срещата в Милано. 

Първият ден в Брунате започна с приветствия от кмета на града Симоне Рици и от търговския представител на България в Италия Андриана Колева, като темите и разговорите бяха изпълнени с творчески заряд, информираха организаторите във Фейсбук.

Във втория ден в Милано гостите работиха пряко с децата от българското училище в италианския град, като им предадоха „заразителна енергия и вдъхновение“.

Организаторите отчетоха, че срещите са оставили дълбок отпечатък в сърцата на малките участници, насърчавайки тяхното родолюбие и творчески плам.

Покана за събитието отправиха по-рано от Министерството на образованието и науката, Културната асоциация „Тук България“, Българското училище „Пейо Яворов“ в Милано, Културната асоциация „Паралел 43“ и Българското училище „Асен и Илия Пейкови“ в Рим, Флоренция и Авелино.

Сред гостите и модераторите тази година бяха Здравка Евтимова, Цвета Брестничка, Иван Раденков, Милен Хальов, Слави Стоев и Зарина Василева.

Третото издание на Салона се фокусира върху две основни теми:

– Четенето дава самочувствие и посоки в живота: четене и избор на литература за юноши и младежи (12 – 19 години);

– адаптиране и създаване на литература за деца и младежи (творчески ателиета в малки групи с участието на български писатели).

По време на Салона участниците имаха възможност да проучат собствения си творчески потенциал в създаването на кратки литературни текстове; да обогатят творчески методическите си умения; да овладеят и конкретни методи и техники за адаптиране на литературни текстове. Резултатите от работните ателиета – оригинални или адаптирани текстове – ще бъдат приложени в реална учебна среда.

/АГ/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 02:33 на 31.10.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация