site.btaУченици от училище „Пейо Яворов“ в Минало и училище „Атанас Далчев“ в София четат заедно истории онлайн

Ученици от училище „Пейо Яворов“ в Минало и училище „Атанас Далчев“ в София четат заедно истории онлайн
Ученици от училище „Пейо Яворов“ в Минало и училище „Атанас Далчев“ в София четат заедно истории онлайн
Снимка: Българско училище „Пейо Яворов“ в Минало

Ученици от Българското училище „Пейо Яворов“ в Минало, Италия, се срещат онлайн с ученици от 105-о училище „Атанас Далчев“ в София. Това съобщи на Фейсбук страницата си просветното средище в Милано. 

Възпитаниците на двете учебни заведения заедно четат историите на деца от различни страни, написани на родните им езици преди години. 

„Днес тези истории оживяват на български и италиански език! Това е не просто образователно преживяване, а истинско вдъхновение!“, написаха от училище „Пейо Яворов“. 

Началото на срещите бе поставено на 8 март със запознанство и четене на първата история – „Пътуване във времето“. Децата избираха на кой език да четат – български или италиански. 

„Вдъхновени от новото приятелство, те с нетърпение планираха следващата среща за 15 март и приеха предизвикателството да създадат своя съвместна двуезична история. Едни ще започнат разказа, други ще го довършат – какво ще се получи? Ще разберем скоро!“, отбелязаха от българското учебно заведение в италианския град. 

„Българското училище в Милано е основано преди десет години с мисията да съхранява и предава българския език и култура на децата на български семейства. От създаването си то е място, където българските деца в чужбина могат да се докоснат до своите корени, да научат повече за България и да се влюбят в българския език и култура. През изминалите десет години училището се утвърди като ключова институция, която успешно поддържа връзката между младите поколения и България“, пише в първия брой на училищния вестник, който просветното средище списва.

/ИКВ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 20:38 на 18.03.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация