site.btaПетокласници от Българското училище в Айндховен представиха свои проекти, посветени на личности от българската история
Петокласниците от Българското неделно училище „Св. Климент Охридски“ в Айндховен, Нидерландия, представиха пред своите съученици и приятели от съседни класове проекти, посветени на личности от българската история. Това съобщи за рубриката „БГ Свят“ на БТА учителката им Илиана Тодорова.
„Учениците посрещнаха поредния учебен ден с много вълнения и емоция. Децата имаха възможност да представят свои проекти, по които бяха работили усилено през последните месеци“, разказа тя.
Петокласниците показаха наученото за избраните от тях герои - Васил Левски и цар Калоян, пред съучениците си от четвърти и шести клас, както и пред родители и представители на училищния екип.
„Избрах темата за цар Калоян, защото през лятото дядо ми разказа за българската история и ми направи голямо впечатление как Калоян побеждава кръстоносците”, разказа 10-годишният Иван от пети клас.
„Той говори ясно и подбира думите си внимателно, защото за него българският език е труден“, отбеляза Илиана Тодорова.
За живота и делото на Васил Левски разказа друг петокласник - Йордан. Той отдели специално внимание и на своя пра-пра дядо, който е бил съратник на Апостола.
„Докато говори, Йордан поддържа контакт с публиката и обясни трудните понятия, които съучениците му не знаят. Не пропусна да сподели и вдъхновяващите думи на Апостола: „Ако спечеля, печели цял народ, ако загубя - губя само мене си”, разказа преподавателката му.
„Децата се справиха блестящо. Много е зареждащо да виждаш как напредват и развиват уменията си да се изразяват на български език”, коментира заместник-директорката Силвия Иванова, която гостува в часа по време на презентациите.
„Чрез този проект искахме да ангажираме децата в активно учене и да предизвикаме младите мозъци. Опитът показва, че децата най-добре учат, когато сами търсят отговори на въпросите, които ги вълнуват”, коментира учителката Илиана Тодорова.
„На тази възраст децата проявяват интерес към българската история и затова се стремим да интегрираме тематиката в нашите занимания по български език. Идеята ми беше да комбинираме натрупването на познания за България с развитието на други важни практически умения за комуникация на български”, обясни тя.
По думите ѝ изпълнението на такъв проект изисква доста време и затова децата са работили самостоятелно вкъщи по събирането и обработването на информацията и по оформянето на самите презентации дигитално.
/ВС/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text