site.btaГенералният ни консул във Валенсия участва в работна среща във връзка с бедствената ситуация, обявена след наводненията в региона
Генералният консул на България във Валенсия Надя Кръстева участва в спешна работна среща на Управителния съвет на консулския корпус, акредитиран във Валенсия, във връзка с бедствената ситуация, предизвикана от опустошителните наводнения в провинцията. Срещата, която се състоя на 4 ноември 2024 г., бе организирана от Пабло Бросета – автономен секретар на регионалното правителство на Валенсия.
По време на срещата бяха обсъдени въпроси като процедурата за действие при търсене на загинали и изчезнали чуждестранни граждани в наводненията, представяне на искове за обезщетения и помощ при материални щети, предлагане на помощ и дарения и предоставяне на консулско съдействие.
В хода на разговора бе подчертано, че при изчезване на чуждестранен гражданин трябва да се подаде сигнал в щаба на Гражданската гвардия (Guardia Civil), намиращ се на адрес calle Calamocha, 4, Valencia.
„Ако жалбоподателят е член на семейството, ще бъдат взети ДНК проби и негови данни, за да бъде уведомен за всяко ново развитие на случая. При потвърждение за съвпадение на ДНК данните с неидентифицирания починал - лицето, за чието изчезване е подаден сигнал, Гражданската гвардия ще се свърже със семейството, за да започне процеса на предаване на тленните останки. Поради тази причина заинтересованите страни трябва да се свържат директно с Гражданската гвардия“, допълват още от дипломатическото ни представителство във Валенсия.
Испанското правителство обяви засегнатия район на Валенсия за бедствен, след което бе задействан механизмът за обезщетение от Застрахователния компенсационен фонд. Дипломатите обсъдиха, че този фонд изплаща обезщетения само на граждани, които са застраховали своето движимо или недвижимо имущество, като например при застрахователни полици за домакинство или автомобил, както и застраховка „Живот“. В случай, че пострадалите лица нямат застрахователна полица, то следва да се обърнат към кметството по местоживеене или към социалните служби на Министерството на социалните грижи, за да поиска помощ.
Присъстващите на срещата дипломатически представители изразиха готовност да помагат на своите сънародници с всичко, от което те се нуждаят, като подчертаха, че искания от физически лица към испански лица или институции следва да се отправят лично без консулска намеса.
Както БТА писа, на 29 октомври, проливни валежи, причинени от студен атмосферен фронт, наводниха селища в Югоизточна Испания. Властите препоръчаха на гражданите да останат по домовете си и да избягват пътувания.
Испанската метеорологична служба обяви червен код за опасни валежи в източната част на Валенсия и втория по сила код в части на Андалусия, където влак дерайлира поради пороите.
При необходимост от съдействие българските граждани могат да се обръщат към българското дипломатическо представителство във Валенсия на следните телефони: +34 963 690 921; +34 963 691 788, на дежурния телефон в извънработно време: +34 630 168 018, както и на дежурния телефон в извънработно време за спешни случаи в Посолството на България в Мадрид: + 34 678 013 846. Сигнали и молби за съдействие при бедствени ситуации на български граждани се приемат денонощно и на телефонните линии на дирекция „Ситуационен център“: +359 2 948 24 04; +359 2 971 38 56 или на имейл: crisis@mfa.bg.
В община Валенсия пребивава голяма българска общност, а в областта официално са регистрирани над 15 000 българи, става ясно от информация, публикувана в сайта на българското Министерство на външните работи.
/ИКВ/
news.modal.header
news.modal.text