site.btaУченици от училище „Васил Левски“ в Хага „пътуваха“ до Регионалния исторически музей във Враца

Ученици от училище „Васил Левски“ в Хага „пътуваха“ до Регионалния исторически музей във Враца
Ученици от училище „Васил Левски“ в Хага „пътуваха“ до Регионалния исторически музей във Враца
Снимка: Светлана Храброва

Възпитаниците на Българското училище (БУ) „Васил Левски“ в Хага, Нидерландия, пътуваха виртуално до Регионалния исторически музей (РИМ) във Враца. Това съобщи за рубриката „БГ Свят“ на БТА учителят по български език в просветното средище Светлана Храброва.

Учениците се разходиха „на живо“ между витрините на залата с Рогозенското съкровище. „Седмокласниците затвориха една страница от мистична част на българската история. Богове, мистика, битки, красиви накити, фиали, ритони, могили, съкровища и пътуване до залите на РИМ Враца“, разказа Храброва.

„Г-н Машов, музеен педагог, ги чакаше в залата на Рогозенското съкровище. С помощта на технологиите той успя да ги разходи между витрините и да им покаже най-интересните предмети от находката на века“, добави преподавателят.

По думите ѝ разказът на Машов за войнствените трибали е бил „завладяващ“. „Оживяха картините от богатите пиршества на тракийските владетели“, посочи Храброва.

Седмокласниците разбраха как дядо Иван е открил случайно най-голямото тракийско съкровище по нашите земи; как се съхраняват предметите от това тракийско наследство, каква е тяхната символика и за какво са се използвали.

Научиха, че то е обиколило света от Япония до Лондон, а днес част от него гостува и в Америка.

Темата на срещата беше „Траките и тяхното наследство“, но духът на града под Околица провокира разговор за предстоящия Ден на будителите, каза още Светлана Храброва.

„Будни са децата в БУ „Васил Левски“, Хага, защото ще помнят думите на нашия екскурзовод: „Знайте и се гордейте, че макар и малък народ сме дали и формирали не само европейската, но и световната цивилизация“, коментира тя. 

/ИКВ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 21:47 на 21.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация