site.btaКукерски маски изработиха ученици от Българското училище „Иван Вазов“ в град Бристол

Кукерски маски изработиха ученици от Българското училище „Иван Вазов“ в град Бристол
Кукерски маски изработиха ученици от Българското училище „Иван Вазов“ в град Бристол
Снимка: Фейсбук/Българско училище „Иван Вазов“ - Бристол

Възпитаници на Българското училище „Иван Вазов“ в град Бристол, Великобритания, изработиха кукерски маски в час по бит и творчество. Това става ясно от публикация във Фейсбук страницата на образователното средище. 

„Кукерите“ - бит, традиции и обичаи. Българското неделно училище „Иван Вазов“, гр. Бристол, Великобритания - подготвителна група, първи, втори, трети и четвърти клас“, написаха от учебното заведение и споделиха снимки на своите ученици и занятието им. В публикацията на училището е поместен и следният текст: 

„Страховита маска ще надяна
със огромни зъби и рога,
хлопатар ще вържа на колана -
кукерът стои пред вас сега.
Тръгва вече цялата дружина,
януари нека трупа сняг,
кукерите даже без пъртина
ще достигнат в мрака всеки праг“.

Както БТА писа, Българското училище „Иван Вазов“ в град Бристол отваря врати за първи път на 12 септември 2015 г. То е част от ​Българо-британската фондация „Св. Георги” - благотворителна организация, чиито основни цели са запазване и насърчаване на българската култура, език и обичаи в Югозападна Англия. 

Учебното заведение предлага обучение по български език и литература за деца от подготвителна група до четвърти клас. При интерес и сформиране на група, училището предлага и обучение по български език и литература, география и история на България за пети и шести клас.

Просветното средище е лицензирано от българското Министерство на образованието и науката и учениците получават удостоверения, които се признават и приравняват по българската образователна система. 

/ЙК/

news.modal.header

news.modal.text

Към 13:25 на 02.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация