site.btaМакет на паметника на връх Шипка изработиха деца от българско училище във Великобритания

Макет на паметника на връх Шипка изработиха деца от българско училище във Великобритания
Макет на паметника на връх Шипка изработиха деца от българско училище във Великобритания
Снимка: Българско училище "Д-р Петър Берон" в Рединг

Макети на паметника на свободата на връх Шипка направиха децата от българското училище „Д-р Петър Берон“ в английския град Рединг. В рамките на кръжока на тема „Как почитаме падналите в бой за свободата на България?“ учениците поговориха за свободата на България и отново си спомниха делото на Апостола на свободата – Васил Левски, като показаха как се изпълнява “лъвски скок“. Занятието проведоха преподавателките Геновева Славова, Бистра Божкова и Виктория Влаховска.

Съвсем логично бе да говорим за българските герои за свободата на България, включително и за Васил Левски. Шаблон на паметника намерихме в интернет пространството, за което сме много благодарни на колегите, които споделят толкова важни ресурси, и по този начин имаме възможност нагледно да запознаем децата с историческите забележителности в страната ни“, написаха от учебното заведение в страницата си във Фейсбук.

Както БТА писа, деца от училище „Д-р Петър Берон“ в Рединг участват в различни кръжоци. Наскоро те направиха препис на част от произведението на Константин Преславски „Азбучна молитва“. В задачата участваха децата от осми клас, под ръководството на преподавателката Геновева Славова. Преди дни ученици от по-малките класове проведоха урок по апликация с вълнени конци. Техниката е създадена от индианския народ Huichol, живял в западните и централни части на Мексико, и се нарича ниткография.

В българското училище „Д-р Петър Берон“ в гр. Рединг се обучават 48 ученици, на възраст от 4 до 14 години. Учебните програми, по които възпитаниците му учат, са на Министерството на образованието и науката.

/ЙК/

В допълнение

news.modal.header

news.modal.text

Към 12:52 на 05.06.2023 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация