site.btaАнджелина Манго е новото дете чудо на италианската поп музика

Анджелина Манго е новото дете чудо на италианската поп музика
Анджелина Манго е новото дете чудо на италианската поп музика
Анжелина Манго, снимка: AP / Marco Alpozzi

Тя е млада и енергична, сърдечна и усмихната. Песните й са основно динамични, в латино стил, подтикващи към танц дори и най-сдържаните хора. Гласът й е силен. Заради излъчването й в клиповете и на сцената често пъти е оприличавана на нешлифована версия на Лейди Гага. Това е родената през 2001 г. Анджелина Манго, която е наследила таланта на известните си родители – поп певеца Джузепе Манго, известен в музикалните среди като Пино Манго или просто като Манго, и на Лаура Бортолоти, известна с творческия псевдоним Лаура Валенте и бивша солистка на групата „Матиа Базар”.

Преди седмица Анджелина, която през април ще навърши 23 години, спечели голямата награда на 74-ото издание на фестивала в Сан Ремо. Младата дама победи в една оспорвана надпревара, в която претендентите бяха общо 30 и в която участваха такива прочути имена на италианската музика като „Рики е Повери”, Фиорела Маноя, Лоредана Берте, Франческо Ренга, НЕК, Ема, „Ил Воло” и др. В конкурсната битка Анджелина Манго беше сред представителите на най-младото поколение изпълнители.

Въпреки младостта си Анджелина Манго има дълъг музикален път зад гърба си. Тя има два мини албума – „Monolocale” и „Voglia di Vivere”, издадени съответно през 2020 г. и 2023 г.  и съдържащи съответно 8 и 6 парчета.  Миналата година тя беше и на турне из Италия за представяне на втория си мини албум.

Анджелина е родена в Маратеа, в южната италианска област Базиликата, но е израснала в Лагонеро, също в Базиликата. Първоначално учи в природо-математическо училище, но бързо се отказва от кариера в тази област след смъртта на баща си през 2014 г. Повлияна от живота в семейство на певци и музиканти, Анджелина споделя страстта си по музиката с брат си Филипо, който е по-голям от нея с 6 години. Като дете Анджелина Манго е силно впечатлена от „Ролинг стоунс”, „Нирвана” и Арета Франклин. Но музиката й, когато започва кариерата й, е повлияна и от други стилове, сред които латиното, и инди попа, италианския и американския рап, ард енд би.

През 2016 г. Анджелина с майка си и брат си се преместват в Милано, където младата дама завършва училище за изкуства, създава собствена група, в която, освен че пее, свири на пиано и на китара и в която брат й е барабанист. Бандата изпълнява парчета, създадени от самата Анджелина, припомня изданието „Ла Тарма”.

През годините за Анджелина песни са създавали поп певеца Тициано Феро и рапъра Нашли. През 2022 г. младата дама попада сред младите таланти, участващи  в двадесет и второто издание на музикалното риалити шоу „Амичи” по италианската телевизия „Канале чинкуе”. Програмата е възприемана в Италия като истинска музикална академия. В нея Анджелина достига до второ място и печели певческата категория на надпреварата.

На фестивала в Сан Ремо Анджелина Манго побеждава с парчето La Noia („Скука”), композирано заедно с италианската певица Мадам, участвала досега два пъти във фестивала. Парчето беше продуцирано от италианския композитор, пианист и продуцент Дардъст. За песента Анджелина Манго разказва, че тя се е зародила в резултат на размисъл за времето. „По принцип на скуката се гледа като на нещо негативно, но в действителност това е времето, което човек посвещава на себе си, което му позволява да преоткрие себе си. Измежду живот с възходи и падения и живот със скука, винаги ще избирам първия вариант, но и винаги ще си оставям време и за скуката”, споделя Анджелина Манго.  В текста на парчето се говори за скуката на рутинното ежедневие, за похабените дни, които карат човек да се чувства сякаш умира вътрешно, въпреки че продължава да живее физически.  На това състояние на съвремието се опитва да даде лек Анджелина Манго чрез парчето си, в което казва още, че тя се бори срещу скуката чрез композирането на песни. Противно на очакванията песента не е меланхолична балада, а е динамична и съдържа елементи на кумбия – жанр, типичен за песните, музиката и танците на Колумбия.

Чрез победата в Сан Ремо Анджелина Манго си осигури и възможност да представя Италия на конкурса Евровизия в Швеция през май. А Даниеле Стопели, кметът на град Маратеа, в който е родена певицата, обяви, че ще й повери ролята на посланик на града в неговата кандидатура за италианска столица на културата през 2026 г., пише „Република”.

За Анджелина Манго победата означава и признание за цялото й музикално семейство. Майка й Лаура Валенте е участвала няколко пъти с групата „Матиа Базар” на фестивала в Сан Ремо, но не е побеждавала. През годините тя е създала и много песни за свои колеги и е участвала и в театрални постановки, но така и не е печелила големи отличия. Бащата на Анджелина  - Пино Манго има редица участия в Сан Ремо, но никога не е печелил.  Неговата музика се отличава със смесване на попа, рока, инди попа, етно и фолк мотиви.  Гласът на Пино Манго е полуфалцет, а стилът му е описван като „средиземноморски поп”.  Пино Манго е  записал 21 албума, от които 18 студийни, 2 с концертни записи и една компилация.

2014 г. е възможно най-трагичната година в живота на Анджелина Манго. На 7 декември по време на благотворителен концерт в Поликоро в Базиликата баща й получава инфаркт на сцената и умира, преди да бъде докаран в местната болница. Два дни по-късно по време на траурната служба в негова памет инфаркт получава по-големият брат на Пино Манго – Джовани, и умира в болницата, в която е откаран.

Сега Анджелина Манго посвети спечеленото отличие в Сан Ремо както на баща си, така и на майка си, научили я на много неща в музиката.

Освен голямата награда на фестивала Анджелина Манго получи и отличията на журналистите, отразяващи фестивала и на оркестъра на фестивала. Според мнозина Анжелина Манго е трябвало да грабне голямата награда и в категорията за кавъри – конкурс в конкурса, състоял се в четвъртата фестивална вечер. Тогава тя, заедно със струнния квартет на Римския симфоничен оркестър, изпълни кавър версия на песента „La rondine” („Лястовичка”)  - един от най-големите хитове на баща й.  Оригиналното парче е като музикален съспенс, но версията, която поднесе Анджелина Манго на тази песен, беше лирична и толкова емоционално заредена, че накара публиката в театър „Аристон”, в който се провеждаше фестивалът, да изтръпне. После певицата дълго време беше аплодирана. Музикални критици обявиха тогава, че Анджелина не само е изпълнила блестящо кавър на песен на баща си, но е пресъздала  една популярна песен на един велик певец по един неподражаем начин и чрез това изпълнение е наложила свой собствен музикален почерк. Победителят в този конкурс в конкурса се определяше чрез смесен вот на зрителите и от няколко журита и в крайна сметка надделя неаполитанският рапър Джолиер, чието истинско име е Емануеле Палумбо и който пее на неаполитански диалект. Той участва във вечерта на кавърите заедно с колегите си, рапърите Ге и Луке и с майстора на неаполитанския напев Джиджи Д’Алесио. Заедно, те изпълниха компилация от рап и неаполитански песни. След като стана ясно, че Джолиер е изпреварил Анджелина Манго в тази надпревара, в залата на театър „Аристон” се надигна вълна от освирквания, а Джолиер получи наградата си, докато много зрители напускаха демонстративно театъра. Появиха се спекулации, че „неаполитанците” са купили вота. Подновиха се и отколешните стереотипни схващания за „нищо неразбиращия от музика и прост италианския Юг”, в който се намира и Неапол, свързван само с престъпността на мафията, противопоставящ се на „изискания вкус и дух на италиански Север”. Мнозина дори забравиха, че самата Анджелина Манго също произхожда от южна италианска област.

Самият Джолиер призна, че тази победа на фона на освирквания, на обвинения и на публика, която напуска демонстративно залата, е била най-грозният момент в музикалната му кариера. Той сподели, че неговата майка, между впрочем, също е харесала изпълнението на Анджелина Манго. Самата Анджелина Манго не коментира загубата си във вечерта на кавърите. А в защита на Джолиер се обяви известният италиански писател и журналист Роберто Савиано, разобличил в романите си неаполитанската мафия.

На следващата вечер, на финала в Сан Ремо, нещата се преобърнаха. За големия победител гласуваха едновременно зрителите, жури на радиостанциите и жури на печатните издания, на електронните издания и на телевизиите. Анджелина Манго получи 40,3 процента от общия вот, а Джолиер, който остана на второ място, получи 25,2 процента. Когато се разбра, че от вота на телевизионните зрители Джолиер е получил 60 процента, а Анжелина Манго едва 16 процента, това породи вълна от протести от страна на неаполитанските фенове на рапъра. Появиха се упреци, че Анджелина е спечелила само заради известните си родители, че Джолиер е заслужавал победата, тъй като чрез парчетата си той показва на младежите от проблемните квартали на Южна Италия, че пред тях не стои само пътя на престъпността, дрогата и мизерията, но и пътя към успеха и душевното израстване чрез изкуството. Наложи се творческият директор на фестивала и негов водещ Амадеус да пояснява, че вотът на зрителите, в който печели Джолиер, съставлява едва 34 процента от общия вот, в който останалите проценти идват от гласовете на двете медийни журита, харесали повече изпълнението на Анджелина Манго.

Самият Джолиер по никакъв начин не упрекна колежката си за поражението си във финалната вечер. Дори на общата пресконференция след края на фестивала, когато тя каза, че сега си мечтае само да похапне пица, той й предложи шиговито да й я приготви по неаполитански, което показа, че между тях се е установил климат на добронамереност. След което във видео, публикувано в социалните му канали, Джолиер призова всички, които изливат омраза срещу младата му колежка заради победата й на фестивала, да престанат и каза, че Анджелина е заслужавала да спечели.

В редица италиански медии се появиха коментари, че фестивалът е трябвало да бъде спечелен и от певеца Гали, останал на четвърто място. Неговото привидно динамично изпълнение препращаше към темата за войните по света, в частност към конфликта в ивицата Газа.

Спорна или не, победата на Анджелина Манго върна отново жените в ролята на победителки на фестивала в Сан Ремо, където в последните 10 години печелеха или мъже, или групи, в които доминираха мъжете. Преди 10 години фестивалът беше спечелен от певицата Ариза, която също като Анджелина Манго е от областта Базиликата.

/РБ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 20:51 на 24.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация