site.btaИнститут за развитие на публичната среда: По-малко 1 милион за медийна реклама в първите 10 дни от кампанията
Петата предизборна кампания за последните две години е в разгара си. Кандидати за места в парламента издигнаха общо 21 партии и коалиции и два инициативни комитета.
Средствата за реклама в медиите са основното разходно перо в кампаниите, като за парламентарните избори през октомври 2022 г. те съставляваха 73% от всички разноски на партиите.
И в тази кампания Институт за развитие на публичната среда (ИРПС) продължава с мониторинга на медийната реклама по време на предизборната кампания. В него са включени официалните страници на 39 национални и регионални медии – 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции.
А данните показват, че десет дни след началото на предизборната кампания, подписаните договори между политическите формации и медиите възлизат на обща стойност от 862 956 лв. (без ДДС). Така се оказва, че разходите за медии на участниците в кампанията са съизмерими с тези от изборите през ноември, 2021 г. и са едни от най-ниските от 2014 г. насам.
Дали сумите за политическа агитация се обявяват? Дали рекламно съдържание се представя като редакционно такова? На тези и други въпроси отговаряме в публикацията на платформата “Отворен парламент” - “По-малко 1 милион за медийна реклама в първите 10 дни от кампанията”.
/ХЯ/
Купуването и продаването на гласове е престъпление.
news.modal.header
news.modal.text