site.btaСтатутът на учителите и качеството на образованието са еднакво важни за коалиция „БСП - Обединена левица“

Статутът на учителите и качеството на образованието са еднакво важни за коалиция „БСП - Обединена левица“
Статутът на учителите и качеството на образованието са еднакво важни за коалиция „БСП - Обединена левица“
Найден Късов е в листата на коалиция „БСП - Обединена левица“ в Разград. Снимка: Коалиция "БСП - Обединена левица"

Според коалиция „БСП – Обединена левица“ 5% от брутния вътрешен продукт на държавата трябва да бъдат инвестирани в образование, съобщиха от местния пресцентър на коалицията. 

„Увеличаването на заплащането на българския учител трябва да върви ръка за ръка с утвърждаване на престижа на професията. Смятам, че тя трябва да има статут на  регулирана, контролирана и защитавана от държавата професия“, обяви Найден Късов, учител, който е на шесто място в листата.

Според него принципът на разпределение на средствата и самият механизъм на Делегираните бюджети трябва да бъдат променени в посока включване на критерии за успеваемост, а така също и да бъде отчитана средата, в която функционира дадено училище. Социалистите настояват и бюджетно финансирани да бъдат само държавните и общинските училища.

Образованието има огромен принос за постигане на работеща и конкурентоспособна икономика, на фона на кризата с подготвена работна ръка, е задължително да бъде реализирана едно от ключовите предложения на БСП – т.нар. Национална карта „Образование – икономика“, поясни Късов. 

Сериозни са и проблемите на основното образование според „БСП-Обединена левица“. „Необходимо е създаване и развиване на работеща национална система за пълно обхващане на подлежащите на образование и тяхното задържане в училище“, каза още Късов, цитиран от пресцентъра. 

/ТТ/

Купуването и продаването на гласове е престъпление.

news.modal.header

news.modal.text

Към 12:25 на 24.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация