site.btaИРПС: Половин милион лева платиха партиите за 10 дни реклама в медиите
На 27-и октомври предстоят шестите предсрочни парламентарни избори в последните четири години. Останали ли са обаче ресурси на партиите за платено отразяване и достатъчни ли са те след кампанията 2 в 1 за Европейски и национален парламент през юни? В каква степен участниците ще разчитат отново на държавна подкрепа под формата на медийни пакети, на безвъзмездни договори или безплатни формати? На тези и други въпроси търсим отговор в традиционния за Институт за развитие на публичната среда медиен мониторинг. В него проследяваме дали медиите публикуват договорите си за реклама на кампанията с 28-те формации, регистрирани за участие в изборите, и обявяват ли се коректно сумите за политическа агитация. Мониторингът ни обхваща официалните страници на 39 национални и регионални медии – 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции.
В първите 10 дни от кампанията 17 участници са похарчили общо 550 701 лв., което е измеримо с разходите за изборите 2 в 1 през юни тази година, но е значително по-малко от последната самостоятелна парламентарна надпревара през 2023 г.
Най-много средства за реклама са отделили парламентарните формации. Първи са ГЕРБ-СДС с 82 067 лв. Следват ги бившите им некоалиционни партньори от Продължаваме Промяната - Демократична България със 79 915 лв. и обновената БСП-Обединена Левица със 79 444 лв. Трите коалиции са инвестирали около 44% от всички разходи за медийно отразяване до момента.
Подробности за всички участници, отделили средства за политическа реклама, както и медиите, към които са насочили ресурсите си, може да откриете в публикацията на платформата “Отворен парламент” - “Половин милион лева платиха партиите за 10 дни реклама в медиите”.
/МТК/
Купуването и продаването на гласове е престъпление.
news.modal.header
news.modal.text