site.btaКоалиция “Обединени за София”: София има нужда не от кукла на конци, а от смелост и компетентност
“София има нужда не от кукла на конци, а от смелост, компетентност и сериозен екип.” Това заяви кандидатът за кмет Васил Терзиев по време на дебат в NOVA телевизия. Терзиев е издигнат от местната коалиция “Продължаваме Промяната - Демократична България (Спаси София)”.
Дебатът започна с представяне на символ на София. Терзиев показа “малко парче от тетриса покрай “Александър Невски”. “Това е символ на разликата между добрите намерения и добрата им реализация. От 18 години в София има стандарт- ремонт на ремонта. А ние искаме да наложим нов - качествен ремонт от първия път, заяви той.
Терзиев каза, че заслужава да стане кмет, защото няма да е кукла на конци. “За да стане София добър град за живеене, трябва смелост, компетентност и сериозен екип. Ние имаме всичко това. Аз съм го доказал през годините, ще се справя и сега”, каза той. Кандидатът на “Продължаваме Промяната - Демократична България (Спаси София)” обясни и защо конкурентът му не трябва да спечели. “Няма как кмет на София да стане човек, който е взел толкова важно решение само за два часа. Дали са му екипа, написали са му програмата и представя партия, която 18 години управлява София - имаше премиер, парламент и не можа да направи почти нищо. Няма как с притоплени обещания, които се прехвърлят от програма в програма, да бъдеш добър кмет”, каза Терзиев.
Терзиев показа снимки на 153-то спортно училище в “Надежда” като пример на място, на което не би завел чужденец. “Състоянието на училището е тъжно. Но и тук се вижда разликата между добрите намерения и реализацията им. Виждат се условията, в които преподава олимпийски шампион и тренира световени шампион”, заяви Терзиев.
Във втората и третата част на дебата двамата кандидати говориха за решенията на различни проблеми на София. Ето какво каза Терзиев по темите:
Парите на София
Ще се вдигат ли данъци и такси?
Няма да вдигаме данъци и таксите преди да покажем на софиянци, че можем да управляваме парите им отговорно. Има стотици милиони публични средства, които изтичат, има несъбрани данъци, капиталовата програма не се изпълнява. Ще работим това да се промени.
Отпадъците
Наложително е да се въведе принципът “замърсителят плаща”. Ние нямаме избор - управляващите не са направили нищо темата. Също така отново виждаме разликата между добри намерения и какво се случва в депото в Садина. Няма обработка на тези отпадъци - всичко се смесва. В рамките на 3-4 месеца третата клетка ще се запълни и няма да има къде да се депонират отпадъците. Заводът генерира нискокачествен RDF, рециклира се 5% при заложени 10%. Всичко е само думи.
Що се отнася до рециклирането, задължително е да се разделя боклукът - това е бъдещето и се случва навсякъде. И ние сме подписали тези директиви на ЕС така, че не трябва да има дискусия по този въпрос..
Паркиране
Не можем да обещаем паркомясто за всеки автомобил, защото е нереално. Нашият принцип е първо да се погрижим за едната кола. Тя е нужда, всичко друго е лукс. Това ще бъде и философията, ако преосмисляме зоните. Както и как да облекчим кварталите, защото има 200 000 автомобила, които всеки ден влизат в София. И те не остават на буферни паркинги, защото такива няма.
Обществени тоалетни
Има ли в градовете в Европа, които харесваме - има. Значи има смисъл. И това не е смешен проблем. Това показва нивото ни като град.
Животът на София
Паркове
Фокусът ни ще бъде да опазим всяко зелено пространство и всяко пространство, отделено за социална инфраструктура. Проблемът с парковете ще започнем да го решаваме от големите квартали. Вчера бях в “Люлин”, има страхотно пространство в центъра на района и десетилетия не се случва нищо с него. Този парк до църквата сме дали обещание, че ще го направим. Както и в “Надежда”, в “Овча Купел” - парк “Кукуряк”. Една от основните теми в нашата програма е здравето. И ще направим всичко, за да помогнем на софиянци да живеят по-здравословно.
Повдигнати пешеходни пътеки
Трябва да се започне с анализ на риска - къде са най-рисковите точки и къде има смисъл да бъде направена повдигната пешеходна пътека. Не може всички пешеходни пътеки да са вдигнати. Съответно - къде да има други мерки - шикани, стесняване на пътя, надлези, пасарелки.
Не са едно и две опасните места - булевард “Черни връх” е едно от тези места, където задължително трябва да се работи да се прекратят тези гонки.
Камери за скорост
За сегашните камери трябва да се купува хардуер и софтуер. Или да се купят други камери. Щеше ми се да е по-лесно, но управляващите не са го премислили преди години. Това, което искаме и за което ще се борим, е част от глобите да остават за подобряване на инфраструктура. Срокът това да се случи, не зависи от кмета, зависи от желанието на законодателя.
Тротоари
Практика е в повечето големи европейски градове центърът да е с плочки, кварталите - с асфалт. Обаче ми се иска плочките в центъра да не са наредени по този стандарт, в който се чупят токчета, в която всяка плочка стърчи в различна посока, и трябва да гледаш надолу за да не се спъваш постоянно.
Едни от най-добре направените тротоари са в “Слатина” при Георги Илиев. Което показва, че ако се стараеш, че ако има желание, може да се получи, но преди да налагаме тези прословути стандарти, трябва да свалим колите от тротоарите. Виждаме какъв е стандартът на “Шишман”, на “6-ти септември”, на “Графа”, на “Александър Невски”. Ако това е златният стандарт не знам какво ни чака с още от тези стандарти и това управление.
Тротинетките и велоалеите
За този вид придвижване проблем е липсата на достатъчно велоалеи. Има малко накъсани отсечки, няма свързаност и за да ги използваш, се качваш по тротоари, минаваш през паркове. Което носи рискове за всички. Ако има свързаност, ще е по-лесно. И това е наша цел.
Ограничението за максимална скорост е добра идея, стига да се прилага. Което не се случва в момента.
Свързаност на велоалеите в София няма и това го виждат всички. 100-те км велоалеи, които уж имаме, всъщност се смятат и в двете посоки и с на практика наполовина. Общината трябва да направи всичко възможно, за да стимулира този алтернативен начин на придвижване.
За референдумите и хората на София
Трябва да намериш правилното време и най-вече правилният начин да се проведе една дискусия. Да, важно е да се чува мнението на хората, но не може да вменяваш отговорност на гражданите за нещо, което е задължение на общината.
Но със сигурност ще питаме хората в кварталите как да се харчат парите по гражданските проекти. Дали искат да инвестират този граждански бюджет, за да се оправи градинка или за да се изгради детска площадка.
Шумовото замърсяване
Ограничаване на скоростта по булевардите, на които се случват гонките. Ако трябва ще се вземат звукови радари - те са доста скъпи - струват по 10 000 евро, така че трябва да преценим добре къде да се сложат. Ще изградим зелени пояси около големите пътни артерии, за да се намали фоновият шум.
Първият подпис, който ще положа като кмет
След Клетвения лист ще подпиша Етичния кодекс на общината. Този документ съществува от 2004 г. Стъпил е на много важни принципи, но те трябва да се доразвият. Аз искам етично, прозрачно, отговорно управление. Да се бориш с корупцията и да знаят всички, че ти защитаваш обществения интерес, защото за това си избран.
Къде в столицата бихте завели чужденец, гост на града
Витоша - нашата любима планина, на която не обръщаме достатъчно внимание. Ще си говорим за това как може да бъде превърната в нещо специално, така че да можем да развиваме целогодишен туризъм и да можем да я използваме за доброто на хората на София, гостите и децата ни.
Кой спечели дебата
Софиянци. Получи се интелигентен дебат, застъпихме много теми, надявам се, че хората научиха нещо полезно. Целта ни не трябва да е да правим цирк, а да помогнем на софиянци да вземат информирано решение.
Бъдещето управление на София
При една много убедителна победа, няма да има нужда от този разговор. Ще имаме мнозинство в общинския съвет и ще реализираме всичките си политики. Ако нямаме мнозинство, ще процедираме по следния начин - обосновано решение, защитено, обсъдено, всички софиянци са се запознали с него. И тогава това решение трябва да срещне подкрепата на общинския съвет.
/ВМ/
news.modal.header
news.modal.text