site.btaИнститут за развитие на публичната среда: Малко над 1 млн. разходи за партийна реклама 20 дни след старта на кампанията
Изтекоха първите двадесет дни от предизборната кампания за местните избори. Регистрираните от Централната избирателна комисия 58 партии и 9 коалиции, могат да се включват и в местни коалиции. Така избирателните комисии в 265-те общини са регистрирали още десетки формации, заедно с независими кандидати за кметове и общински съветници, издигнати от инициативни комитети в съответните населени места.
За да достигнат до възможно най-широка публика посланията на кандидатите за кметове и общински съветници, те са разходвали за реклама в медиите общо 1 130 720 лв. (без ДДС) в първите 20 дни от кампанията. В традиционния за Институт за развитие на публичната среда (ИРПС) мониторинг на медийната реклама по време на предизборната кампания, следим официалните страници на 39 национални и регионални медии – 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции.
Най-много разходи за реклама са отделили парламентарно представените формации. Както и в началото на кампанията, първи продължават да са партия ГЕРБ с 232 305 лв. без ДДС. Следва ги коалицията Продължаваме Промяната – Демократична България, която вече е вложила 209 685 лв. Възраждане отново са на трета позиция със 117 703 лв., а на четвърта са БСП за България със 113 326 лв
Подробности за всички формации, разходвали средства за политическа реклама досега, както и медиите, към които са се насочили средствата си, може да откриете в публикацията на платформата "Отворен парламент" - "Малко над 1 млн. разходи за партийна реклама 20 дни след старта на кампанията".
/ВМ/
news.modal.header
news.modal.text