ПП "Зелено движение" – Прессъобщение

site.btaПП „Зелено движение“ работи за максимално бързо изграждане на истинска магистрала Струма

ПП „Зелено движение“ работи за максимално бързо изграждане на истинска магистрала Струма
ПП „Зелено движение“ работи за максимално бързо изграждане на истинска магистрала Струма
Снимка: Пресцентър

Андрей Ковачев, кандидат за народен представител от Зелено движение в Благоевград и в 23-и район, София, коментира пропагандната опорна точка, че „зелените“ спирали строителството на магистрала Струма.

„Зелено движение работим за максимално бързо до 2030 г.  изграждане на истинска магистрала в района на Кресненски пролом и град Кресна - пълна магистрала, която безопасно и без „тапи“ да поеме растящия всяка година трафик към Гърция, а сегашния път да бъде локален за хората в Кресна и всички посетители. 

Истинска магистрала значи път, широк поне 27 метра, с 3 ленти (2 ленти за движение по 3,5 и 3,75 м) и без стръмни наклони и завои и скорост от 120 км/ч. 

Одобреният от Герб вариант през 2017 г. е всичко друго, но не и магистрала. Това е не-магистрала и път-убиец. Едното платно (през пролома) е тясно, с остри завои, без видимост и банкети и е второкласен път – от него излизат над 12 локални и черни пътища. Другото е „първокласен“ път с недопустими наклони от 6%.

През 2017 този вариант е одобрен въз основа на нереалистично ниска прогноза за бъдещия трафик – 13 000 МПС дневно през 2040 г. Още сега, през 2023 г. трафикът е рязко нараснал до 14 600 МПС на ден, а до 15 години ще надмине 30 000 (при същата скорост на растеж и ако се вземе предвид влизането в Шенген). Такъв трафик изисква изграждане на пълна магистрала с ширина 27 м – всичко останало ще създава тапи и задръствания и е опасно за пътуващите – път-убиец.

Недадекватен е и вариантът, одобрен през февруари 2024 от Европейската комисия - незабавно започване строежа на едното платно извън пролома и после проектиране на второ – защото първото платно е проектирано само като първокласен път (20 метра), не с 3, а с 2 тесни платна (по 2.5 м, вместо 3.75 м както е при магистралите)  при това с екстремни наклони (6 %) и завои и скорост до 80 км/ч. 

Зелено движение вижда един единствен изход – бързо до 6-7 месеца допроектиране на пълна магистрала с допустими наклони и широчина (минимум 25 метра и три ленти във всяка посока) и успоредно провеждане на Оценка за въздействие върху околната среда и Оценка на пътната безопасност, които да сравнят двете алтернативи – пълна магистрала от изток и преминаване през тунел. И в двата варианта сегашният път през Кресненски пролом остава локален. 

Всички опити на досегашните правителства (ГЕРБ, ПП-ДБ, служебни) да спасят ОВОС и варианта на Герб от 2017 и да започнат строежа веднага по едното платно обричат всички нас на „път-убиец“ и „тапа“ за неопределено време напред. Без истинска магистрала. 

Всички забавяния в изграждането на тази отсечка, загиващите хора по пътя, тапите за пътуващите към Гърция и обратно, са причинени от АПИ, МРРБ, МОСВ – които отказват да проектират и изградят истинска магистрала отговаряща на европейските изисквания и изискванията за безопасност. 

/ВМ/

Купуването и продаването на гласове е престъпление

news.modal.header

news.modal.text

Към 22:18 на 22.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация