site.btaИРПС: За един месец кампания партиите похарчиха 2.5 млн.лв. за реклама в медиите
Днес е последният ден от кампанията за изборите 2 в 1. Въпреки че още не сме гласували, един от най-честите въпроси в публичното пространство е този дали това ще са последните парламентарни избори за годината. Същевременно кампанията за Европейски парламент (ЕП), която водят формациите, в голяма степен остана на заден план, което си личи и от програмите на основните партии у нас. В последната дни от кампанията обаче зачестява политическата реклама в медиите, което е видно и от разходите за платено отразяване в края на предизборната надпревара.
Това потвърждават и данните от традиционния за Институт за развитие на публичната среда мониторинг на медийната реклама по време на предизборната кампания. Той включва официалните страници на 39 национални и регионални медии – 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции. Два дни преди края на кампанията, участниците са похарчили общо 2 528 822 лв. за реклама. Това са средствата, отчетени и за двата избора – за ЕП и за Народно събрание, към 5-и юни, 2024 г.
Най-много средства са похарчили от Възраждане – 493 385 лв, следвани от Продължаваме Промяната – Демократична България с 373 410 лв. и Има Такъв Народ – 241 928 лв.
Сред медиите пък на първо място по привлечени средства е телевизия Евроком с 566 081 лв., следвана от БНТ с 492 038 лв. и Nova TV с 345 656 лв.
Повече за всички формации, както и медиите, към които са насочили средствата си, може да откриете в публикацията на платформата “Отворен парламент” - “За един месец кампания партиите похарчиха 2.5 млн.лв. за реклама в медиите”. В публикацията поставяме акцент и върху особеностите на кампанията като медийните пакети, договорите за безвъзмездно отразяване и др.
/СТГ/
Купуването и продаването на гласове е престъпление.
news.modal.header
news.modal.text