site.btaИнститут за развитие на публичната среда: Партиите похарчиха 1.3 млн. лева за медийно отразяване 20 дни след началото на кампанията 2в1
Десет дни остават до изборите на 9-и юни, а дебатът по същество между формациите сякаш остава на заден план. В публичното пространство пък се обсъждат обидни ли са изображенията на разпространените билборди от Продължаваме Промяната - Демократична България (ПП-ДБ) за лидерите на техните бивши партньори в некоалицията.
Институт за развитие на публичната среда и този път провежда мониторинг на медийната реклама по време на предизборната кампания. В него са включени официалните страници на 39 национални и регионални медии – 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции.
Двадесет дни след началото на кампанията 2 в 1 участниците са похарчили общо 1 316 648 лв. и за двата вида избори - за ЕП и за Народно събрание. Това е сериозен ръст спрямо първите 10 дни на кампанията, когато формациите бяха насочили едва 587 357 лв. С основание можем да допуснем, че голяма част от него се дължи на т.нар. медийни пакети.
Най-много средства към 29-ти май продължават да са похарчили от ГЕРБ-СДС - 199 656 лв, следвани от Продължаваме Промяната – Демократична България с 167 306 лв. и Възраждане - 147 699 лв. Подредбата се запазва спрямо първия десетдневен период, но вече делът на трите формации от общите разходи спада до 39%.
Подробности за всички формации, както и медиите, към които са насочили средствата си, може да откриете в публикацията на платформата “Отворен парламент” - “Партиите похарчиха 1.3 млн. лева за медийно отразяване 20 дни след началото на кампанията 2в1”. В публикацията поставяме акцент и върху особеностите на кампанията като медийните пакети, договорите за безвъзмездно отразяване и др.
/ВМ/
Купуването и продаването на гласове е престъпление.
news.modal.header
news.modal.text