ОБНОВЕНА

site.btaДвама души са загинали при стрелбата в университет във Флорида

Двама души са загинали при стрелбата в университет във Флорида
Двама души са загинали при стрелбата в университет във Флорида
Полицейски екипи пред Щатския университет на Флорида. 17 април 2025. Снимка: AP Photo/Gary McCullough

Въоръжен мъж уби двама души и рани четирима в Щатския университет на Флорида, преди да бъде прострелян и задържан, предаде Ройтерс, позовавайки се на местните власти.

Шефът на полицията на Щатския университет във Флорида Джейсън Тръмбоуър заяви по време на пресконференция, че двамата убити не са били студенти. Предполага се, че стрелецът е бил студент.

Стрелбата е открита около 11:50 ч. местно време (17:50 българско). Полицията е простреляла стрелеца и го е арестувала, каза Тръмбоуър.

Петима души, включително стрелецът, са откарани в болница с огнестрелни рани, допълни той. 

Студентите и преподавателите в кампуса, разположен в град Талахаси, са били инструктирани да се скрият на място, докато полицията реагира. Повече от 42 000 студенти посещават класове в главния кампус.

Открити са три огнестрелни оръжия - едно у заподозрения, едно в паркирана наблизо кола и пушка в студентския съюз, където е открита стрелбата, заяви пред телевизионния канал Си Ен Ен представител на правоприлагащите органи.

Директорът на ФБР Каш Пател заяви в социалната мрежа „Екс“, че е бил информиран за стрелбата и че екип от полевия офис на ФБР в Джаксънвил помага. „Ще предоставим пълна подкрепа на местните правоприлагащи органи, ако е необходимо“, добави той.

Масовите стрелби в университетите в САЩ станаха почти ежедневие през последните години. Инцидентът в четвъртък е втората стрелба в кампуса на Щатския университет във Флорида за последните 11 години. През 2014 г. възпитаник откри стрелба в главната библиотека на училището, ранявайки двама ученици и един служител, докато стотици учат вътре за изпити, припомня Ройтерс.

/ВТ/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 21:29 на 21.04.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация