site.btaОнлайн кампанията на Калин Джорджеску би струвала около 50 милиона евро, изчисли румънски бизнесмен
Румънският бизнесмен Дан Шуку, председател на Конфедерацията на работодателите "Конкордия", алармира за огромните разходи, които вероятно са направени за предизборната кампания на независимия кандидат за президент Калин Джорджеску. Шуку изчислява, че цялата подкрепа в социалните мрежи би струвала повече от 50 милиона евро и допълва, че тези разходи са "огромни и непрозрачни". Той поиска от властите да изяснят източниците на финансиране, като предупреди, че обществеността трябва да знае.
Междувременно по-рано днес 13 неправителствени организации в Румъния се обърнаха към президента Клаус Йоханис с настояване да разсекрети информацията от срещата на Върховния съвет за отбрана на страната, чрез която властите установиха, че "държавни и недържавни фактори" са били замесени в изборите в страната. Авторите на молбата смятат, че румънците трябва да знаят за естеството и степента на кибератаките, насочени към изборния процес; начина, по който платформата ТикТок е повлияла изкуствено върху видимостта на кандидата Калин Джорджеску; подробности за операциите, манипулиращи предпочитанията на електората; кои институции са уведомени за предприемане на мерки по проверка на тези факти.
"Непубликуването на тази информация допринася за увеличаване на рисковете и заплахите за изборния процес", аргументират се неправителствените организации.
Подобен призив към президента отправи и кандидатката за негов наследник и опонентка на Калин Джорджеску - лидерката на “Съюз за спасение на Румъния” Елена Ласкони. Тя също поиска от Клаус Йоханис да разсекрети информацията от последната среща на Върховния съвет за отбрана на страната относно кибератаките, насочени към изборния процес и кампанията в ТикТок на опонента й Калин Джорджеску.
/ВН/
news.modal.header
news.modal.text