site.btaХИНА: 2024 - успешна година за хърватската туристическа индустрия

ХИНА: 2024 - успешна година за хърватската туристическа индустрия
ХИНА: 2024 - успешна година за хърватската туристическа индустрия
Снимка: ХИНА

2024 г. беше изключително успешна година за хърватската туристическа индустрия с ръст на всички показатели и 2025 г. може да бъде подобна, при условие че цените се определят предпазливо и с мъдрост, казаха на пресконференция днес министърът на туризма и спорта на Хърватия Тончи Главина и директорът на Националния туристически съвет (HTZ) Кристиян Станичич, както предаде хърватската агенция ХИНА.

Главина каза, че 2024 година ще завърши с над 21 милиона туристи и около 108 милиона нощувки, което представлява увеличение съответно от 3% и 1% спрямо 2023 година.

„Очаква се и увеличение на приходите от туризъм“, каза той.

Главина определи 2024 г. като рекордна година по отношение на резултатите, особено в периода преди и след сезона. Според него това е целта на всички документи и планове – Хърватия да се превърне в устойчива целогодишна дестинация.

Той подчерта колко важно е да продължи реформата на туризма в страната, като се гарантира, че той се управлява ефективно.

Според него това може да се постигне с внесения тази година пакет от законови промени за справяне с едно от най-големите предизвикателства – неустойчивостта на сегашната структура на местата за настаняване.

„Обектите, които работят само 60 дни в годината, а това означава само сезонно, не са устойчиви. Ние работим, за да гарантираме, че повече хора сериозно се занимават с целогодишен туризъм, така че да не емигрират, да не напускат градовете или да протестират срещу туризма“, подчерта Главина.

Ценова конкурентоспособност

И Главина, и Станичич повториха призива за предпазливост и мъдрост по отношение на цените, за да може Хърватия да поддържа ценова конкурентоспособност и добро съотношение цена – качество.

Въпреки че не могат да се намесват в цените на отделните участници в туристическата индустрия или да ги принудят да намалят цените, тъй като те се определят от търсенето и предлагането, Главина и Станичич вярват, че дори когато инвестициите повишават качеството и добавят стойност, трябва да се внимава и да се гарантира, например, че услугите в четиризвезден хотел са подобни на тези в конкурентните страни.

Според Главина най-голямото, но неоправдано увеличение на цените тази година има при сезонните хотели, места за настаняване и плажове, които работят около три месеца през лятото. Целта е да се намали броят на такива обекти, тъй като те не допринасят за развитието или устойчивостта.

Агресивна конкуренция

„Конкуренцията за 2025 г. ще бъде много „агресивна“, с много инвестиции за популяризиране, а цените ще бъдат приоритет за европейците при избора на дестинации за почивка и пътуване“, подчерта Станичич.

Той обяви, че Националният туристически съвет ще продължи усилията за популяризиране на хърватските туристически услуги през следващите няколко месеца на различни пазари, търговски панаири и презентации.

Главина отбеляза, че Министерството на туризма и спорта е получило едно от най-големите увеличения на бюджета, около 40% спрямо 2024 г., с около 30% увеличение за спорта.

(Тази информация се разпространява от БТА по договор с хърватската агенция ХИНА)

/ЕЩ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 21:00 на 22.12.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация