site.btaХИНА: Поради рекордния брой круизни пътници средиземноморски градове въвеждат ограничения
![ХИНА: Поради рекордния брой круизни пътници средиземноморски градове въвеждат ограничения](/upload/3585762/%D0%A5%D0%98%D0%9D%D0%90+-+8+%D0%B4%D0%B5%D0%BA.jpg?l=1000)
![ХИНА: Поради рекордния брой круизни пътници средиземноморски градове въвеждат ограничения](/upload/3585762/%D0%A5%D0%98%D0%9D%D0%90+-+8+%D0%B4%D0%B5%D0%BA.jpg?l=1000&original=aeac3ff9ea5098c4fee003a67b42248dd46a4a29)
Тази година броят на пътниците с круизни кораби се е удвоил спрямо предпандемичната 2019 г., така че компаниите молят пристанищните градове като Дубровник и Венеция да им позволят допълнителни дати, каза днес директорът на Международната асоциация на круизните линии за Европа Мари-Каролин Лоран, цитирана от хърватската агенция ХИНА.
В сравнение с други сектори на туризма, круизните линии са се възстановили най-бързо след пандемията от ковид-19, каза тя пред испанската информационна агенция ЕФЕ.
Заради силно нарасналото търсене в Европа и Америка броят на пътниците на круизните кораби може да достигне 31,5 милиона до края на годината.
Лайнерите са практически пълни за 2024 г., защото търсенето никога не е било по-високо, каза Лоран.
Някои средиземноморски градове като Дубровник, Венеция и Барселона се опасяват от толкова много туристи и затова ограничават влизането на гигантски лайнери, чиито пътници заливат историческите забележителности, имат отрицателен ефект върху околната среда, натоварват пътната инфраструктура и нарушават ежедневието на местните жители.
Не можем да принудим градовете да приемат круизни кораби, но те трябва да знаят, че много работни места вървят ръка за ръка с тях, каза Лоран.
Дубровник например не иска два кораба с по 2500 или 3000 пасажери да акостират едновременно.
(Тази информация се разпространява от БТА по договор с хърватската агенция ХИНА)
/ЕЩ/
news.modal.header
news.modal.text