site.btaЕгипет търси възможност да наеме плаващ терминал за втечнен газ на фона увеличения внос на синьо гориво


Египетските власти търсят възможност за наемане на плаващ терминал за регазификация на втечнен природен газ (FSRU), който да бъде закотвен в Суецкия залив, съобщи онлайн изданието “Ентърпрайс нюз”, позовавайки се на неназован представител на министерството на петрола на Египет. Правителството преговаря за петгодишен договор, уточнява източникът.
Според информацията кабинетът е купил най-малко две пратки с втечнен газ (LNG) и планира още поръчки, за да осигури количествата, необходими за пиковото потребление през лятото. Първите две доставки ще бъдат регазифицирани в йорданското пристанище Акаба следващия месец. Миналата година Египет и Йордания сключиха договор за намаляване на оперативните разходи за доставки на LNG чрез съвместно използване на йорданския плаващ терминал в Акаба.
Египет спря да наема плаващи терминали за съхранение и регазификация на втечнен газ преди няколко години след откритието на крайбрежното находище “Зохр” в Средиземно море, което му позволи да се позиционира като износител на синьо гориво. Промяната в курса се налага заради спада на местното производство, което наложи въвеждане на режим на тока през миналото лято. Графикът на планирани прекъсвания на електрозахранването в цялата страна беше отменен по време на рамазана, но се очаква да бъде възобновен след края на свещения за мюсюлманите месец.
Египетският износ на втечнен газ намаля с 52 процента на годишна база до 3,52 милиона тона през 2023 г., след спада на производството от 7 милиарда на 5,5 милиарда кубични метра на ден. Общото количество заедно с вноса от Израел е 8,8 милиарда кубични метра дневно.
Потреблението се очаква да остане по-високо от производството на фона на по-широкото използване на синьо гориво както в домакинствата, така и в индустрията. Правителството се опитва да извлече полза от поевтиняването на газа на международния пазар и да избегне вноса на мазут, който поскъпва.
Предприетите наскоро стъпки от страна на Кайро да изплати задълженията си към международните енергийни фирми може да насърчи повече чуждестранни инвестиции в сектора. Това от своя страна може да доведе до увеличаване на местния добив и отпадане на необходимостта от внос.
/АМ/
news.modal.header
news.modal.text