site.btaБЕЛГА: В момент, в който транспортните фирми са принудени да избягват Червено море, фламандска фирма би могла да предостави решение

БЕЛГА: В момент, в който транспортните фирми са принудени да избягват Червено море, фламандска фирма би могла да предостави решение
БЕЛГА: В момент, в който транспортните фирми са принудени да избягват Червено море, фламандска фирма би могла да предостави решение
Снимка: АФП/AXEL HEIMKEN [Снимка: АФП/AXEL HEIMKEN]

В резултат от нападенията на бунтовниците хуси срещу плавателни съдове в Червено море 18 логистични компании са взели решение да избягват този маршрут, което може да доведе до повишаване на цените и недостиг на доставки. Железопътна линия между Китай и Европа, финансирана от фламандската компания „Х.Есерс“ (H.Essers), би могла да предостави решение, информира белгийската новинарска агенция Белга.

След избухването на войната в ивицата Газа подкрепяните от Иран бунтовници хуси непрекъснато атакуват кораби в Червено море. Това е един от най-важните морски маршрути, през които минава около 15% от световната търговия по море.

Атаките принудиха множество компании да избягват този маршрут, което би могло да доведе до значителни забавяния в доставките и недостиг на стоки и суровини, според Арсенио Домингез, генерален секретар на Международната морска организация.

Тези компании сега ще пътуват по маршрута през Южна Африка, за да „се намалят нападения срещу корабите и последствията за екипажите“. Пример за това е датската компания „Мерск“ (Maersk), кораб на която е бил обкръжен в събота и е избягнал нападението за малко.

Временно решение би могло да бъде предоставено от фламандската логистична компания „Х. Есерс“, която доставя суровини за химическата и фармацевтична индустрия. През изминалите десет години тя е инвестирала в железопътна линия между Китай и Европа и сега много други транспортни фирми проявяват интерес към този маршрут, който свързва Дуисбург, Германия с Чунцин, Китай.

Въпреки че линията минава през руска територия, сигурността ѝ не би трябвало да е проблем, заяви представител на компанията пред Хет Беланг ван Лимбург. „Китай има сериозни инвестиции в тази железопътна линия през последното десетилетие и президентът Си Цзинпин несъмнено е пояснил на Русия, че тя не трябва да бъде засягана“.

Докато нападенията не престанат, се очакват забавяния на доставките и повишаване на цените. Вчера 12 държави, сред които и Белгия, заклеймиха атаките на хусите като „незаконни, неприемливи и водещи до силна нестабилност“. Те заявиха, че подобни нападения заплашват живота на  невинни хора и са въпрос на сериозни притеснения в международната общност, които изискват съвместни действия.

В изявлението си те също така призовават хусите да освободят пленените корабни екипажи и да върнат плавателните съдове на собствениците им, като добавят, че при отказ ще има последствия. Общия призив за спиране на атаките беше подписан от САЩ, Великобритания, Нидерландия, Германия, Италия, Дания, Австралия, Бахрейн, Канада, Нова Зеландия и Япония.

(Новината се разпространява по споразумение между БТА и Белга)

/ГГ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 13:18 на 23.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация