site.btaМакс Ферстапен за МакЛарън: Напоследък не спират да мрънкат

Макс Ферстапен за МакЛарън: Напоследък не спират да мрънкат
Макс Ферстапен за МакЛарън: Напоследък не спират да мрънкат
Макс Ферстапен (вдясно) заедно с пилота на МакЛарън Ландо Норис / снимка: АП/Nick Didlick

Световният шампион във Формула 1 Макс Ферстапен не се впечатли особено от оплакванията, че е карал прекалено дефанзивно, дошли от страна на тима на МакЛарън след Гран при на САЩ на пистата в Остин, щата Тексас.

Нидерландецът, който кара за Ред Бул, завърши на трето място и увеличи на 57 точки преднината си на върха в класирането пред втория Ландо Норис. Британецът пресече финалната линия трети, но получи наказание от пет секунди заради изпреварване, дошло извън очертанията на пистата. От МакЛарън заявиха, че наказание заслужава и Ферстапен, който в опита си да запази позицията си пред Ферстапен също е излязъл извън трасето, но маршалите не наказаха лидера в подреждането през сезона.

"Отбраняващият се автомобил влиза с напълно права траектория в завоя. Прегледахме запис от случилото се няколко пъти. Ландо няма какво да направи в ситуацията, няма никакъв шанс срещу тази маневра, затова и бе принуден да напусне пистана. Колко пъти вече стана Макс използва този прийом? И двете коли излизат извън пистата и получават предимство. Ако има нещо спечелено от този случай, то е по равно и за двете коли", каза след състезанието шефът на отбора на МакЛарън Андреа Стела.

"Напоследък от МакЛарън не спират да мрънкат. Не съм направил нищо, което е забранено от правилата. Щом си извън бялата ограничителна линия, нямаш право да изпреварваш. И мен са ме наказвали за същото нещо в миналото", каза Ферстапен.

Отборният директор на Ред Бул Крисчън Хорнър защити позицията на Ферстапен. 

"Беше кристално ясно, че изпреварването на Ландо се случи извън пистата. Така че той трябваше да върне позицията на Макс. Той избра да не го направи и наказанието е логично. На подиума искате да виждате заслужилите пилоти. Поздравявам стюардите, че разрешиха случая бързо и точно. Все още има пет състезания до края и 57 точки преднина не решава съдбата на титлата. Но това бе първото състезание, в което взехме повече точки от Ландо от "Спа" насам, така че бе много важно за нас отново да успеем да дръпнем", обясни Хорнър.

/ГК/

news.modal.header

news.modal.text

Към 03:51 на 25.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация