site.btaВ Националния политехнически музей официално бе открит изцяло обновеният демонстрационен кабинет по физика със специализиран детски кът

Националният политехнически музей разполага с демонстрационен кабинет по физика с детски кът. Снимка: НПТМ

В Националния политехнически музей (НПТМ) бе открит изцяло обновеният демонстрационен кабинет по физика и прилежащия към него специализиран детски кът. Неговата реновация стана възможна чрез финансовата подкрепа на Министерството на културата, съобщиха от екипа на музея.

Проектът се осъществи в тясно сътрудничество с Физическия факултет на Софийския университет "Св. Климент Охридски“, Съюза на физиците в България и Регионалното управление на образованието (РУО) - София-град. Архитектурният замисъл е дело на д-р арх. Ирина Ангелова (КИ СЕНС ДИЗАЙН ЕООД), графичният дизайн - на арх. диз. Кристина Стефанова (РА АВЕ ВОКС ЕООД), а реставрацията на уредите и механичните инсталации е извършена от Гари Роуландс, консултант в областта на образованието.

Д-р Екатерина Цекова, директор на НПТМ, приветства гостите и ги запозна с дейностите, които се реализираха в кабинета. Проф. д.фз.н. Евгения Вълчева, зам. председател на Съюза на физиците в България, пожела постигането на още по-големи успехи в образователната мисия заложена в политиката на НПТМ, а доц. д-р Владимир Божилов поздрави присъстващите от името на проф. дфзн Георги Райновски, декан на Физически факултет. В изпратения от него поздравителен адрес се отбелязва, че „обучението по физика от най-ранна възраст е ключово за създаване на траен интерес в децата, младежите, а и в техните родители, към природните науки“.

Пенка Лазарова, научен секретар на секция „Физика“ към Съюза на учените в България, представи живота и дейността на проф. Елисавета Карамихайлова - първата жена, хабилитирано лице в Софийския университет, първият професор по физика у нас, основател на Катедрата по атомна физика в СУ и на Лабораторията по радиоактивност във Физическия институт на БАН.

Вълнуваща бе презентацията на Тодор Ангелов, ученик в 19. СУ „Елин Пелин“ – София, който представи младежките години на акад. Иван Гюзелев - основоположник на обучението по физика в България и автор на първия български учебник по физика.

След официалната част последва и атрактивна демонстрация в обновения кабинет, който вече е отворен и за посетители на музея. /ПВ/

/ХК/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки