site.btaСекторът на пратките в Нидерландия очаква нов пик заради възхода на китайските магазини за онлайн пазаруване

Секторът на пратките в Нидерландия очаква нов пик заради възхода на китайските магазини за онлайн пазаруване
Секторът на пратките в Нидерландия очаква нов пик заради възхода на китайските магазини за онлайн пазаруване
Снимка: AP/Richard Drew

Услугите за колетни пратки в Нидерландия се подготвят за нов рекорден брой доставки в края на годината. Секторът очаква търсенето на стоки от китайски онлайн платформи за пазаруване като "Алибаба" (Alibaba), "Тему" (Temu) и "Шейн" (Shein) да доведе до голям трафик през тази година, съобщават нидерландски медии.

Поради това пазарният лидер – Нидерландските пощи (PostNl) – ще осъществява 1500 допълнителни курса за доставка и ще използва 300 допълнителни камиона всеки ден от 25 ноември. Персоналът ще работи по-дълго, както и в неделя. Тъй като тази година Черният петък се пада на 29 ноември, само шест дни преди Синтерклаас (Свети Никола, голям празник и в Нидерландия, празнуван на 6 декември - бел. р.) и според говорител на Пощите всички ще бъдат на крак. "В неделята след Черния петък ще доставяме с пълния състав на персонала", посочиха от Нидерландските пощи.

През последното тримесечие Нидерландските пощи отбелязват увеличение на поръчките от чужбина с 29 на сто, което се дължи главно на възхода на азиатските уебмагазини.

Конкурентът Ди Пи Ди (DPD) очаква напливът да започне още по-рано. "Всъщност той започва на 11 ноември с Деня на самотните клиенти", казва говорител на компанията. "Това става все по-популярно в Нидерландия, особено сред младите жени. След това идват Черният петък, Кибер понеделникът, Синтерклаас и, разбира се, Коледа." Заради многото връщания на стоки, които следват след празниците, в началото на новата година ще трябва да бъдат командировани повече хора.

Възходът на китайските онлайн магазини продължава от доста време, казва говорителят на Ди Пи Ди. "Всъщност китайските уебмагазини вече са напълно интегрирани в нидерландската мрежа от подобни магазини. Също така чрез Бол (bol.com, популярен нидерландски уебмагазин - бел. р.) се продават все повече продукти от Китай".

Ди Ейч Ел (DHL), която претендира за 40 процента пазарен дял, заявява, че е подготвена за пиковите дни с 2 млн. пратки, което е двойно повече в сравнение с преди четири години. "Като се има предвид пазарната ни позиция, определено ще бъде по-натоварено за нас, отколкото миналата година", казва техен представител.

В по-голямата си част Ди Ейч Ел разполага със собствен персонал за доставка. Те работят предимно на непълно работно време, но могат да бъдат командировани по време на пиковите периоди. При необходимост на помощ ще дойдат временни работници и подизпълнители. Компанията съветва клиентите да не оставят поръчките за последния момент.

/ИЦ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 00:23 на 23.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация