site.btaПазарът на селскостопански машини в Италия все още е "на червено"

Пазарът на селскостопански машини в Италия все още е "на червено"
Пазарът на селскостопански машини в Италия все още е "на червено"
Снимка: Кореспондент на БТА в Разград Мехмед Азиз, архив

Данните за регистрациите на селскостопански машини в Италия за първите девет месеца на годината показват спад при всички видове техника. Причините са увеличаването на каталожните цени заедно със спада на приходите в сектора и очакването на нови правителствени стимули, съобщава Асоциацията на производителите на земеделска техника в Италия – "ФедерУнакома" (FederUnacoma).

Равносметката за първите девет месеца на годината показва спад при всички видове селскостопански машини, като процентите не показват подобрение в края на септември спрямо първото полугодие.

Регистрациите на трактори, събрани от "ФедерУнакома" въз основа на записи, предоставени от Министерството на транспорта, показват 15,6 на сто спад при тракторите в сравнение със същия период на миналата година (11 851 регистрирани единици), 31,9 на сто по-малко зърнокомбайни с 246 регистрирани единици и 18,7 на сто намаление при тракторите с товарни платформи (405 броя). Продажбите на телескопични товарачи са надолу с 18 на сто (751 регистрирани единици), докато при ремаркетата спадът е по-малък – с 2,8 на сто до 6034 броя.

Разглеждайки данните за тракторите за отделните региони, се вижда, че пониженията са по-високи от средните за страната в Емилия-Романя (- 23,3 на сто), Лацио (- 20,2 на сто), Сицилия (- 18,2 на сто) и Венето (- 17,2 на сто) , докато са по-слабо изразени в Ломбардия (- 9,8 на сто) и Пулия (- 3,2 на сто) в сравнение със средното за страната.

Асоциацията на производителите за пореден път посочва как спадът в продажбите е свързан с повишаването на каталожните цени, трудностите при достъпа до кредити и ниските доходи в земеделието. Пазарът е задържан и от забавянето на предоставянето на нови стимули, които "ФедерУнакома" се надява скоро да заработят напълно. "Новините за предстоящи стимули винаги водят до забавяне на покупките, тъй като предприемачите спират инвестициите в очакване на по-изгодни условия. Затова е необходимо новините за нови стимули да бъдат последвани от бърза фина настройка на системите за разпределение на средствата, точно за да се избегнат изкривяващи ефекти върху нормалната тенденция на пазара", заключват от асоциацията.

/СЛС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 21:40 на 23.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация