site.btaДемонстрационен полет с водородно гориво с нулеви емисии планират Ка Ел Ем и "ЗироуАвиа"

Демонстрационен полет с водородно гориво с нулеви емисии планират Ка Ел Ем и "ЗироуАвиа"
Демонстрационен полет с водородно гориво с нулеви емисии планират Ка Ел Ем и "ЗироуАвиа"
Снимка: Miguel Ángel Sanz/Unsplash

Нидерландската авиокомпания Ка Ел Ем (KLM Royal Dutch Airlines) и британско-американската "ЗироуАвиа" (ZeroAvia) планират демонстрационен полет, при който ще бъдат използвани водородно-електрически двигатели с нулеви емисии, съобщиха двете компании до медиите.

Водородно-електрическите двигатели използват водород в горивните клетки за генериране на електричество, което след това се използва за захранване на електрически двигатели за завъртане на витлата на самолета. Единствената емисия е водна пара с ниска температура, поради което според проучванията въздействието върху климата може да бъде с до 90 процента по-малко спрямо обичайните полети с керосин като гориво.  

Целта на компаниите е да проведат първоначална демонстрация на полет между две летища през 2026 г. 

За постигането й трябва да бъде установено кои са летищата с оптимално местоположение, да се осигурят регулаторни разрешителни, както и доставки на течно водородно гориво и въвеждане на поддържаща инфраструктура за зареждане с гориво за самолети, уточняват компаниите.

Подкрепата за напреднали технологии като водородна и електрическа авиация е един от трите стълба за подпомагане на декарбонизацията на авиационния сектор, се допълва в съобщението.

"ЗироуАвиа", която разработва водородно-електрически самолети, вече е тествала прототип на първия си двигател "ЗетЕй600" (ZA600) на борда на самолет "Дорниър228 (Dornier 228) в базата си в Обединеното кралство. Компанията също така е извършвала усъвършенствани наземни тестове в САЩ и Великобритания за ключовите градивни технологии за системата "ЗетЕй2000" (ZA2000), включително криогенни резервоари или LH2 и собствени високотемпературни горивни клетки PEM и системи за електрическо задвижване. "ЗетЕй2000" ще може да задвижва регионални турбовитлови самолети с до 80 места. 

/СС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 10:36 на 26.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация