site.btaПотребителските разходи в Китай все още са под нивата отпреди пандемията, според анализатори
Потребителските разходи в Китай все още не нарастват толкова бързо, колкото преди пандемията от коронавирус, по оценки на анализатори, цитирани от Си Ен Би Си.
Продажбите на дребно са се увеличили с 9 на сто на годишна база през почивните дни около националния празник на Китай (1 октомври), които са известни в страната като "златната седмица" (от 29 септември до 5 октомври). Това информират китайски държавни медии, позоваващи се на министерството на търговията в Пекин.
Темпът на нарастване на продажбите на дребно се е повишил спрямо август. Тенденцията през последните години обаче показва, че от началото на пандемията годишният им ръст е под 3 на сто, по оценки на Кристин Пън, която оглавява отдела по въпросите на потребителите към китайското подразделение на швейцарската банкова група Ю Би Ес (UBS).
"Наблюдаваме възстановяване (на потребителското доверие в Китай - бел.ред.), но то ще бъде постепенно. Ръстът на потреблението все още е много под нивото, постигнато преди пандемията от КОВИД-19", посочва Пън.
/СС/
news.modal.header
news.modal.text