site.btaПрез миналата година пивоварната компания "Хайнекен" е произвела 231,2 милиона хектолитра бира
През 2021 г. година пивоварната компания "Хайнекен" (Heineken N.V.) е произвела 231,2 милиона хектолитра бира (един хектолитър = 100 литра) спрямо 221,6 милиона хектолитра през 2020 г., или ръст от 4,6 на сто, съобщават от компанията.
Нетната печалба за цялата година се е увеличила органично с 12,2 на сто, като общият консолидиран обем е нараснал с 3,6 на сто, а нетната печалба на хектолитър е нараснала с 8,3 на сто.
Общият консолидиран обем бира на "Хайнекен" в Европа нараства органично с 3,8 на сто, като през четвъртото тримесечие се е увеличил с 15 на сто на годишна основа.
През април 2021 г. "Хайнекен" обяви цел да достигне нулеви въглеродни емисии по цялата си верига на стойност. През 2018 г. компанията успява да намали въглеродните си емисии в производството с 16 на сто, посочват от компанията. "Хайнекен" продължава да се фокусира и върху водосборните басейни, като използва ефективно водните ресурси, контролира отпадъчните води и водната сигурност. В съответствие с ангажимента, който си е поставила за 2030 г., компанията се стреми да намали потреблението на вода до 2,6 хектолитра на хектолитър (hl/hl) в райони с недостиг на воден ресурс и 2,9 hl/hl в световен мащаб. В 23 от нейните 31 обекта са започнали програми за опазване на водосборните басейни в такива райони, за да се оптимизира напълно използването на вода до 2030 г., а една трета от тези обекти вече са напълно оптимизирани.
Макар и процентът жени на висши ръководни постове в компанията да се е удвоил спрямо предишното десетилетие има още много какво да се направи по отношение на разнообразието на половете, отбелязват от пивоварната компания. До края на 2021 г. 25 на сто от висшите ръководни постове в Хайнекен са били заети от жени, като компанията е поела ангажимент да увеличи този дял поне до 30 на сто до 2025 г. и 40 на сто до 2030 г.
По отношение на безалкохолните си напитки, "Хайнекен" има амбицията да направи опцията за нула процента алкохол достъпна за потребителите навсякъде, така че те винаги да имат избор. Към днешна дата пивото "Хайнекен нула процента" се предлага на над 100 пазара.
В България "Хайнекен" е представена от "Загорка" АД. Фирмата произвежда и продава марките бира "Загорка", "Хайнекен", "Ариана", "Бира Морети", "Амстел", "Столично"," Десперадос", "Старо Бърно" и сайдера "Крадецът на ябълки". Безалкохолните бири са при марките "Загорка", "Хайнекен" и "Ариана Радлер".
Долф ван ден Бринк, главен изпълнителен директор и председател на Изпълнителния съвет на "Хайнекен" казва: "Отчитаме силни резултати в една предизвикателна и бързопроменяща се година, каквато беше 2021 г. Гордея се, че нашите колеги, клиенти и доставчици успяха да се адаптират към новите условия, не спряха да се подкрепят взаимно и постигнаха тези фантастични резултати. Радвам се и на добрите постижения на марката Хайнекен, обновяването на нашите брандове, разширяването на продуктовото ни портфолио, ускоряването на дигиталната трансформация и от това, че затвърдихме нашия ангажимент да намалим отпечатъка си върху околната среда. Въпреки, че сме изправени пред глобално възстановяване, което продължава да бъде неясно, и значителни инфлационни предизвикателства, ние сме окуражени от силното представяне на нашия бизнес по пътя ни напред".
Уважаеми абонати, архивът ще бъде достъпен през „Вашата БТА“, като профилите ви ще бъдат прехвърлени на новата интернет страница. Архивът остава достъпен и на старата интернет страница на БТА на адрес: old.bta.bg
/ЦМ/
news.modal.header
news.modal.text