site.btaРегионалният исторически музей обяви конкурс за ученици "Будителите на Ямбол"

Регионалният исторически музей обяви конкурс за ученици "Будителите на Ямбол"
Регионалният исторически музей обяви конкурс за ученици "Будителите на Ямбол"
БТА, Сградата на Община Ямбол, снимка: Кореспондент на БТА в Ямбол Севдалина Кръстева

Регионалният исторически музей в Ямбол обяви конкурс за ученици под надслов "Будителите на Ямбол". Традиционната творческата надпревара е посветена на Деня на народните будители – 1 ноември, като тази година темата е „Участието на ямболци в борбите за национално  обединение”, съобщиха от музея.

Конкурсът е в три категории – есе, мултимедийна презентация, рисунка. Могат да участват ученици от две възрастови групи – от пети до седми, и от осми до десети клас. До 25 октомври те трябва да предадат своите творби във Възрожденско-етнографския комплекс кв. "Каргон" или да ги изпратят на имейл адрес buditeli.yambol@mail.bg.

Изискванията са есето е да бъде до 1,5 стандартни страници, мултимедийната презентация – от 10 до 12 слайда с изображения и текст, а за рисунката – няма ограничения в техниката на изработване. Победителите ще бъдат обявени в на 4 ноември, а наградите ще бъдат връчени на следващия ден, съобщиха от музея.

Преди година в Ямбол бе открит и паметник на ямболските учители – народни будители, припомня БТА. Бронзовият монумент е дело на скулптора Петко Йорданов. Паметникът изобразява две фигури – възрожденският учител от Ямбол Ради Колесов и малко момиче с буквар в ръка. Издигнат е на пл. "Страшимир Кринчев" в стария квартал на града – "Каргон".

Ради Колесов (1837 г. – 1862 г.) е учител, просветител, поет и преводач. Участва в борбата за независима Българска православна църква и в национално-освободителното ни движение. Сподвижник е на Георги Раковски и на Капитан Дядо Никола. Заедно с поета Добри Чинтулов са инициаторите за създаване на първото класно училище в Ямбол.

/РБ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 22:17 на 23.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация