site.btaЗаради изграждането на метростанции в столичния район „Слатина“ от днес се променя маршрутът на автобус № 9 и се затварят три участъка от ул. „Гео Милев“
От днес 27 януари се затварят за движение три участъка от ул. „Гео Милев“ в район „Слатина“ и се променя маршрутът на автобусна линия №9 заради изграждането на три метростанции от участъка на метрото, съобщиха от Столичната община.
Въвежда се временна организация на движение по ул. „Гео Милев“. Забранява се влизането на пътни превозни средства от бул. „Ситняково“ до ул. „22-ри септември“, от ул. „Благородна“ до ул. „Николай Коперник“ и от ул. „Циклама“ до ул. „Слатинска“.
От 27 януари се променя и маршрутът на автобусите по линия №9. Те ще се движат от ул. „Ген. Гурко“ по действащия маршрут до кръстовище бул. „Ситняково“ - ул. „Гео Милев“, направо по бул. „Михай Еминеску“, по бул. „Шипченски проход“, по ул. „Иван Димитров – Куклата“ и надясно по ул. „Гео Милев“ и по маршрута до автобаза Искър. Превозните средства на градския транспорт ще спират на всички съществуващи автобусни и трамвайни спирки в променения участък от маршрута. Разкриват се и временни спирки на бул. „Шипченски проход“ на 40 м от левия завой от бул. „Михай Еминеску“ в посока автобаза Искър и двупосочна спирка на ул. „Иван Димитров – Куклата“ при пешеходната пътека за автостанция „Гео Милев“.
Намалява се интервалът на движение за делничен ден на трамвайна линия №20 от 9 на 6 минути, а интервалът на автобусна линия 9 става от 11 на 17 минути.
Временната организация на движение ще продължи около две години и половина.
За времето на строителство на метростанциите шофьорите трябва да използват алтернативни маршрути като бул.“Шипченски проход“, ул.“Николай Коперник“ и бул.“Асен Йорданов“.
На 3 януари за започването на прокопаването на тунела за разширението на метрото към „Слатина” информира и кметът Васил Терзиев в профила си във Фейсбук. Той обясни, че в площадката под земята тунелопробивната машина ще бъде внесена първо на части и след това сглобена, което ще отнеме около осем месеца. Машината тежи 1600 тона и е дълга около 86 метра. За сравнение, тя е дълга почти колкото презокеански пътнически самолет и тежи почти колкото три самолета, написа още Терзиев и допълни, че машината ще работи денонощно и може да прокопава около девет метра на ден в зависимост от условията.
/МК/
news.modal.header
news.modal.text