В своя позиция Българската асоциация за електромобилност посочва:

site.btaВсякакви ограничения на тротинетките и велосипедите трябва да се правят внимателно и да са придружени с предоставянето на алтернативи

Всякакви ограничения на тротинетките и велосипедите трябва да се правят внимателно и да са придружени с предоставянето на алтернативи
Всякакви ограничения на тротинетките и велосипедите трябва да се правят внимателно и да са придружени с предоставянето на алтернативи
Снимка: БТА, Архив

Всякакви ограничения на тротинетките и велосипедите трябва да се правят внимателно и да са придружени с предоставянето на алтернативи и с развитие на велоинфраструктурата в София. Това е позицията на Българската асоциация за електромобилност (БАЕМ), изпратена до медиите. Становището им е по повод представените днес нови правила за движението на електрически тротинетки на територията на Столичната община. На пресконференция председателят на Столичния общински съвет (СОС) Георги Георгиев заяви, че целта на новите правила е да се осигури безопасна градска среда. 

„Тротинетките и колелата са пряко решение на повечето проблеми на големите градове - задръствания, мръсен въздух, липса на паркоместа. И едновременно с това те са много по-безопасни от автомобилите. Това ги прави естествен съюзник на всяка градска управа. Ние приветстваме стремежа на Столичния общински съвет да работи за повишаване безопасността на гражданите, но притеснението ни е, че ограничаването на карането през парковете и други пешеходни зони, без предоставяне на алтернативи, ще принуди много водачи на тротинетки да се върнат към колите, което ще бъде много по-голям риск за повишаване на инцидентите и за по-сериозни катастрофи“, посочва председателят на Управителния съвет на БАЕМ Владислав Стоицов.

Според него друг риск е това да доведе до увеличаване броя на тротинетките по булевардите около парковете, което със сигурност също може потенциално да увеличи инцидентите и катастрофите.

„Екипът на БАЕМ вярва, че подобни промени трябва да са придружени с развитие на велосипедната инфраструктура и предоставянето на алтернативни маршрути, по които тротинетките и велосипедите да се придвижват в района на парковете и останалите пешеходни зони“, допълва Стоицов.

Асоциацията подкрепя другите две промени на Наредбата за организация на движението на територията на Столична община, предложени днес – за ограничаване на скоростта на електрическите тротинетки до 25 км/час, както и за забрана паркирането на тротинетки в пешеходните зони, освен на местата, определени за това.

 

 

/ЛРМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 21:33 на 16.04.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация