site.btaСтруктурата на "Възраждане" в Перник коментира проблемните аспекти в транспортната свързаност на региона

Структурата на "Възраждане" в Перник коментира проблемните аспекти в транспортната свързаност на региона
Структурата на "Възраждане" в Перник коментира проблемните аспекти в транспортната свързаност на региона
На снимката (от ляво надясно): Антонио Ангелинов, Димо Дренчев - народен представител, Радослав Червенков. Снимка: Милен Миланов, БТА

Областната структура на политическа партия „Възраждане“ в Перник проведе пресконференция свързана с проблемите в транспортната свързаност в региона. Тя се състоя в Националния пресклуб на БТА в присъствието на народния представител Димо Дренчев, председателя на партията в Перник Радослав Червенков и общинския съветник от Радомир Антонио Ангелинов.

Дренчев коментира, че е отправил три въпроса към министрите в оставка на транспорта и съобщенията и регионалното развитие и благоустройството. Те се отнасят до транспортната свързаност между Перник и София.

Първият от тях засяга изграждането на реверсивно движение през Владая и паричната стойност за това.

В отговора на министъра на регионалното развитие и благоустройството в оставка Андрей Цеков е посочено, че към края на 2025 година трябва да бъде създадено автоматизирано реверсивно движение със светлинни табла, което ще струва почти 13 млн. лв. с ДДС. 

Народният представител обаче изрази опасения, че изграждането му ще породи проблеми от страна на живущите в квартал „Княжево“, които са против автомобилния трафик да преминава през „Владая“, вместо през автомагистрала „Струма“. Те са заплашили и с протести.

Вторият въпрос, поставен към Андрей Цеков, е свързан с пътен възел „Даскалово“, където в пикови часове и почивни дни се получават километрични задръствания. В отговора си той посочва, че на този етап разширение на аутобана не се планира. Министърът в оставка е споделил в личен разговор с Дренчев, че ако остане като част от правителството, Агенция „Пътна инфраструктура“ ще започне проектиране на кръстовище на две нива в района.

Третият въпрос, зададен от народния представител, се отнася до разписанието на влаковете от Перник за София и липсата на удобни влакове за пътуващите. От отговора на министъра на транспорта и съобщенията в оставка Георги Гвоздейков става ясно, че линията е еднопосочна и за момента не се предвиждат промени в разписанията на влаковете по направлението.

„Парите от този програмен период, които трябваше да бъдат за линията София – Скопие всъщност се пренасочиха към един безкрайно скъп проект, чиято цена надвиши 1,5 мрд. лв. Това е проектът за линията Елин Пелин – Веринско, който е част от коридора Драгоман – Бургас. Аз съм песимист, че в следващите 10 години нещо ще се промени в инфраструктурата на Пернишка област.“, заяви Дренчев

Председателят на ПП „Възраждане“ в Перник и общински съветник от формацията Радослав Червенков също коментира жп инфраструктурата в миньорския град.

„Железопътните мостове са в окаяно състояние. Написал съм предложение до Общината, което беше препратено до Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ), защото те са тяхна собственост. С него искам да се направи отводнителна система на съоръженията и да се избегне образуването на огромни ледени висулки. Знаете, че такава отводнителна система има на жп моста в близост до пазара в центъра на града и тя работи нормално. Друг е въпросът дали НКЖИ и мини „Перник“ ще вземат отношение по темата. Ако те направят стъпка в тази посока ще се опитаме да инициираме и цялостен ремонт на тези обекти.

Председателят на „Възраждане“ в Перник обърна внимание и на проекта за бъдещо изграждане на кръгово кръстовище в района на квартал „Димова махала“ в Перник.

„Това е един проект, който е много важен за нашия град. Той е проектиран и платен от Общината и в него е заложена една добра инфраструктура с бързи връзки и байпаси на входа на Перник. По стечение на обстоятелствата разбрах, че този проект няма да бъде изпълнен, въпреки че е изработен. Ще се изпълни друг, в който тези байпаси ще отпаднат, а целият автомобилен поток от кварталите на Перник към центъра ще трябва да минава през кръговото. Сега, за да избегнат трафика, шофьорите минават в близост до две училища. Ако се направи такава връзка потокът ще бъде изведен извън квартала и ще повиши безопасността. Проектът, който Общината предвижда да изпълни за мен е недостатъчно добър и трябва да се мисли как да се подобри заради развиващата се инфраструктура в нашия град и продължаващото завишение на автомобилния трафик“, каза още Червенков.

 

/МК/

news.modal.header

news.modal.text

Към 12:41 на 28.04.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация