site.btaУвеличават се паралелките за осмокласници в област Ямбол според държавния план-прием за учебната 2025 – 2026 г.


Общо 44 са паралелките за осмокласници в област Ямбол според предложения държавен план-прием за учебната 2025 – 2026 година. План-приемът бе представен днес на заседание на областната комисия по заетост, водено от заместник-областния управител на Ямбол Орхан Юсеинов.
За предстоящата учебна година Министерството на образованието и науката отпуска с две паралелки повече от сегашните, каза за БТА началникът на Регионалното управление на образованието (РУО) в Ямбол Стойко Стойков. „Това е много добре, тъй като дава възможност някои училища, на които предните години беше намален изкуствено приемът им, тази година да реализират заложените паралелки“, коментира той.
Прием в осми клас имат 20 от общо 43 училища в Ямболска област. От тях девет са професионални гимназии, четири профилирани гимназии, четири средни училища, две обединени и едно спортно училище. През настоящата учебна година в областта седми клас завършват 1045 ученици, като броят им е приблизително същият като предходната година.
„Бихме могли да осъществим на 100 процента приема. Имаме достатъчно ученици, имаме и училища, в които 50 процента и повече приемът им е от съседните области Сливен и Бургас, тъй като там няма подобни такива професионални гимназии“, каза началникът на РУО – Ямбол.
Все още обаче най-голям брой ученици отпадат от образователната система именно в гимназиален етап. Голяма част от тях заминават със семействата си в чужбина, посочи още Стойков.
„Пътуват за чужбина, връщат се, отново заминават. Това носи доста проблеми и в тяхното образование, и като цяло в образователния процес. Когато се приберат тези ученици, ние с другите институции ги издирваме, опитваме се да ги върнем. Една част от тях успешно, за съжаление друга част - неуспешно“, коментира Стойков.
/ХК/
news.modal.header
news.modal.text