site.btaВсе по-малко учители се съгласяват да стават наставници, алармираха от Регионален синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“ – Враца
Проблемите с намаляването на желаещи да стават базови учители или наставници на младите педагози бяха част от дискутираните теми по време на днешната кръгла маса на тема „Младият учител и неговата адаптация в училище“, организирана днес от КТ „Подкрепа“. По думите на председателя на Регионален синдикат „Образование“ към КТ „Подкрепа“ – Враца Светла Димитрова проблемът не е в това, че учителите нямат желание, а в това, че са много натоварени.
„Когато поемат ангажимента да работят с един млад стажант-учител, на тях им отнема много време. Да не говорим, че заплащането е изключително малко, но от анкетата, която направихме сред учителите, излезе, че не толкова заплащането, колкото натовареността и ангажимента на учителите е много голяма. Неформално всеки може да окаже помощ, но формално, с договор, голямата си част учителите не се съгласяват, защото е много отговорно - изисква подготовка, кураж да се изправиш пред класа, пред методиста и студента да преподаваш урок“, обясни Димитрова.
За преодоляване на част от причините за отдръпването на учителите по отношение на работата със студенти и млади колеги от синдиката предлагат намаление на нормативната база, която определя натовареността на базовите учители. Резултатите от работата на кръглата маса ще бъдат предоставени за анализ и в Министерството на образованието и науката, обясниха организаторите.
Във форума взеха участие млади учители, студенти, директори на училища и детски градини, преподаватели във Великотърновския университет „Св. св. Кирил и Методий“, специалисти от държавни институции, синдикални лидери от структурите на КТ „Подкрепа“ от областта и страната.
/РБ/
news.modal.header
news.modal.text