site.btaРазличията в развитието и поведението на децата са сред трудностите пред образователния медиатор, каза занимаващ се с дейността от Омуртаг

Различията в развитието и поведението на децата са сред трудностите пред образователния медиатор, каза занимаващ се с дейността от Омуртаг
Различията в развитието и поведението на децата са сред трудностите пред образователния медиатор, каза занимаващ се с дейността от Омуртаг
Снимка: Веселин Сандев

Различията в развитието и поведението на децата са сред основните трудности пред образователния медиатор, каза пред репортер на БТА занимаващ се с дейността от Омуртаг. Веселин Сандев вече пет години е образователен медиатор, работил с деца и семейства от две училища в града. Според него работата е предизвикателство, което изисква внимание, отдаденост и умения за комуникация.

Работата с деца носи удовлетворение. Те са любопитни, спонтанни и способни да изненадат с нестандартния си начин на мислене. В много случаи, те могат да бъдат източник на радост и смехове, което важи особено при организиране на игри и образователни дейности, казва той. И добавя, че увличайки ги в спортни занимания, ги насърчава да бъдат толерантни един към друг. Спортът ги учи на дисциплина и ги дарява със здраве. Това е една от причините да основе футболен клуб „Реал Омуртаг“, в който се включват момчета от града. 

Сандев добави, че младежите много го слушат - „особено като им кажа, че ако си научат уроците, ще играем футбол в двора.  А с момичетата – че ще танцуваме“. „Децата много добре ме приемат, така е и с родителите - по всяко време без значение на час, те ми си обаждат, когато имат нужда, а аз винаги съм насреща. Дори и извън работата съм човек, който помага на всеки или поне се опитвам“, казва той.

По думите му едно от основните предизвикателства в работата му са различията в развитието и поведението на децата. Някои от тях могат да имат специални нужди, които изискват специфичен подход и внимание. Също така различията в семейната среда и социалната адаптация могат да повлияят на поведението и на взаимодействието на детето в образователна среда.

Често родителите имат различни очаквания и мнение за образованието и възпитанието на децата си. Конфликтите могат да се появят, когато професионалистите и родителите не са на една и съща позиция за методите на обучение или поведението, което се очаква от децата. „Убеждавам родители, като обяснявам, че образованието е ключ към върха. Посочвам добри примери, защото по един начин мисли образованият и по друг не толкова образованият човек“, казва Сандев. 

Преди дни той се включи в обучение за образователни медиатори и социални работници в Дряново, организирано от център „Амалипе“. Обучението е насочено към предоставяне на нови знания и умения за медиаторите, които работят за активизиране и ангажиране на родителската общност. Научаваме нови стратегии и техники за работа с деца и родители, които да ни помагат да преодоляваме трудностите по-успешно, коментира форума Сандев. 

Както БТА съобщи, в началото на тази година Веселин Сандев бе отличен от Министерството на образованието и науката като образователен медиатор на годината за Североизточна България. 

За постигнатото с децата и родителите, Сандев казва, че заслуга има и ръководството на училището, в което работи – Първо основно училище „Хр. Смирненски“. Той благодари на директора Стелиян Борисов и на заместник-директора Ивалина Христова за подкрепата и за сътрудничеството.

През тази учебна година в училището се обучават 177 деца от града и от 14 села на общината. Болшинството от тях са от ромския и турския етнос, посочи за БТА директорът Стелиян Борисов. По думите му откакто е назначен Веселин Сандев, има коренна промяна сред децата и в отношението им към образователния процес. „Подкрепям колегата - тези, които работят и имат резултати, те заслужават“, каза още директорът. 

/ХТ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 10:35 на 21.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация